Overslaan en naar de inhoud gaan

Tivo? YouTube!

Met de Tivo digitale recorder spoelen tv-kijkers reclame weg. En bij YouTube gaan ze vrijwillig reclamefilms kijken. Hoeveel adverteerders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de digitale recorder spoelen tv-kijkers reclame weg. En bij gaan ze vrijwillig reclamefilms kijken. Hoeveel adverteerders zouden deze simpele feiten onder ogen durven zien?

related partner content for mobile comes here

Forbes publiceerde ook online een dat de zaken van de jonge videorevolutie op internet uitstekend in perspectief zet.

Steve Chen en Chad Hurley moeten aan de reclame, maar zonder het imago van de site op het spel te zetten. Met de groei van de site en de kosten was het beginnen met reclame echt een Tantaluskwelling, geeft Chen toe. Maar ze besloten zo lang mogelijk reclame te mijden.

Dat was volgens hen een belangrijke basis voor het succes van de nu 100 miljoen clips met dagelijks 65.000 nieuwe en 34 miljoen bezoekers per maand.

Maar nu wel reclame, met nog steeds dat fragiele evenwicht tussen de noodzaak om te verdienen en het karakter van de site van anti-establishment te behouden. Dus reclame vanuit de kracht van het bedrijf: het volk kijkt vrijwillig. Er komen campagnes aan van onder meer Cingular (mobiel), Nestlé en American Express.

De laatste voerde al met succes een spot op YouTube en wil nu sponsor worden. Het , gemaakt door Rushmore-regisseur Wes Anderson, trok 300.000 kijkers en kreeg een waardering van 4,5 op een schaal van 5.

Dat laatste is overigens een beetje discutabel, vind ik: maar 105 kijkers gaven een waardering. Die kun je als bedrijf eenvoudig beïnvloeden.

Trouwens, ik zag net dit , aanstekelijk en verwarrend...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in