Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugroepactie Senseo kost Philips miljoenen

Elektronicaconcern Philips heeft een forse tegenvaller moeten incasseren bij zijn succesvolle koffiemachine Senseo. Het bedrijf roept…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een van de grootste terugroepacties ooit op de Nederlandse markt. Van de betrokken modellen zijn ongeveer een miljoen in Nederland verkocht. Deze zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008.

related partner content for mobile comes here

Het probleem kan optreden bij een combinatie van zware kalkafzetting en een haperend veiligheidsmechanisme. Volgens directeur Harry Hendriks van Philips Nederland gaat het om ‘een heel klein’ veiligheidsrisico van drie op een miljoen per jaar. Tot nu toe heeft zich in Nederland één storing voorgedaan, die geen letselschade tot gevolg had. Ook buiten Nederland is een aantal storingen gemeld.

“We willen koste wat kost voorkomen dat schade zich wel voordoet en gaan daarom vrijwillig over tot zo'n omvangrijke actie,” zei Hendriks. Philips publiceert woensdagochtend advertenties in diverse dagbladen, waarin het meer informatie verstrekt over de exacte modellen en vervolgstappen voor de eigenaren van een apparaat.

Consumenten die een risico-apparaat bezitten, kunnen bij Philips meteen een ontkalkingssetje aanvragen. Zij ontvangen kort daarna een doos, waarin ze hun apparaat kunnen opsturen. Vervolgens wordt de boiler van de Senseo vervangen, waardoor het probleem wordt verholpen. Al met al duurt dit proces volgens Hendriks een paar weken. Philips introduceerde de eerste Senseo in 2001. Wereldwijd zijn er al 25 miljoen van verkocht. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in