Terugroepactie Senseo kost Philips miljoenen


Het gaat om een van de grootste terugroepacties ooit op de Nederlandse markt. Van de betrokken modellen zijn ongeveer een miljoen in Nederland verkocht. Deze zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008.
Het probleem kan optreden bij een combinatie van zware kalkafzetting en een haperend veiligheidsmechanisme. Volgens directeur Harry Hendriks van Philips Nederland gaat het om ‘een heel klein’ veiligheidsrisico van drie op een miljoen per jaar. Tot nu toe heeft zich in Nederland één storing voorgedaan, die geen letselschade tot gevolg had. Ook buiten Nederland is een aantal storingen gemeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS“We willen koste wat kost voorkomen dat schade zich wel voordoet en gaan daarom vrijwillig over tot zo'n omvangrijke actie,” zei Hendriks. Philips publiceert woensdagochtend advertenties in diverse dagbladen, waarin het meer informatie verstrekt over de exacte modellen en vervolgstappen voor de eigenaren van een apparaat.
Consumenten die een risico-apparaat bezitten, kunnen bij Philips meteen een ontkalkingssetje aanvragen. Zij ontvangen kort daarna een doos, waarin ze hun apparaat kunnen opsturen. Vervolgens wordt de boiler van de Senseo vervangen, waardoor het probleem wordt verholpen. Al met al duurt dit proces volgens Hendriks een paar weken. Philips introduceerde de eerste Senseo in 2001. Wereldwijd zijn er al 25 miljoen van verkocht. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid