Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sociale media verhogen marketingefficiency'

Sociale netwerken en media hebben de marketingefficiëntie van bedrijven sterk verbeterd, zo concludeert McKinsey & Company uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gebruik van sociale netwerken onder bedrijven neemt ondertussen in hoog tempo toe. Op dit moment maakt ongeveer 50 pct van de bedrijven gebruik van sociale netwerken in hun marketingprogramma. Vorig jaar en twee jaar geleden was dat respectievelijk 40 en 28 pct.

related partner content for mobile comes here

Van de bedrijven die meewerkten aan het onderzoek gaf 69 pct aan dat de efficiëntie van hun marketing is toegenomen door gebruik te maken van sociale netwerken, blogs, videosharing of microblogging. Vorig jaar werd nog een score van 63 pct gemeld. Verder laten bedrijven weten dat sociale netwerken tot een grotere klanttevredenheid hebben geleid (47%) en dat hun marketingkosten daardoor zijn beperkt (43%). Deze beide scores zijn wel iets lager dan vorig jaar.

McKinsey concludeert ook dat sociale netwerken en media interne voordelen voor bedrijven opleveren. Driekwart van de ondervraagde managers zegt dat de toegang tot kennis gemakkelijker is geworden. 60 Pct geeft aan dat de interne communicatiekosten zijn gedaald. Sociale netwerken zijn de meest populaire vorm van sociale technologieën, gevolgd door blogs (41%), videosharing (38%) en microblogging (23%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in