'Sociale media verhogen marketingefficiency'
Het gebruik van sociale netwerken onder bedrijven neemt ondertussen in hoog tempo toe. Op dit moment maakt ongeveer 50 pct van de bedrijven gebruik van sociale netwerken in hun marketingprogramma. Vorig jaar en twee jaar geleden was dat respectievelijk 40 en 28 pct.
Van de bedrijven die meewerkten aan het onderzoek gaf 69 pct aan dat de efficiëntie van hun marketing is toegenomen door gebruik te maken van sociale netwerken, blogs, videosharing of microblogging. Vorig jaar werd nog een score van 63 pct gemeld. Verder laten bedrijven weten dat sociale netwerken tot een grotere klanttevredenheid hebben geleid (47%) en dat hun marketingkosten daardoor zijn beperkt (43%). Deze beide scores zijn wel iets lager dan vorig jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMcKinsey concludeert ook dat sociale netwerken en media interne voordelen voor bedrijven opleveren. Driekwart van de ondervraagde managers zegt dat de toegang tot kennis gemakkelijker is geworden. 60 Pct geeft aan dat de interne communicatiekosten zijn gedaald. Sociale netwerken zijn de meest populaire vorm van sociale technologieën, gevolgd door blogs (41%), videosharing (38%) en microblogging (23%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid