Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever omzeilt supermarkt

Levensmiddelenconcern Unilever gaat huishoudelijke en verzorgingsartikelen rechtstreeks verkopen via een webwinkel. Het gaat om Truus.nl,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever volgt producenten als Procter & Gamble, Kimberly Clark, Philips en Reckitt Benckiser. De producent lanceert binnenkort een campagne met Google-advertenties om het initiatief te promoten. Hierbij krijgen consumenten korting als ze bepaalde combinaties van producten aanschaffen, een shampoo met een conditioner bijvoorbeeld. Kortingen kunnen oplopen tot 50%.

related partner content for mobile comes here

Unilever zet de supermarkt deels buitenspel door huishoud- en verzorgingsartikelen te verkopen via webwinkel . De online speler bezorgt overal in Nederland, op ieder gewenst tijdstip.

Supermarkten en drogisterijen ondervinden toenemende concurrentie van Truus.nl en dergelijke initiatieven. Momenteel bestellen Nederlanders nog maar 1% van hun schoonmaak- en verzorgingsproducten online. In Groot-Brittannie is dat nu al 10%. Volgens Christian van Someren van Truus.nl kan het ook in Nederland die kant op gaan. Tegen de Levensmiddelenkrant zegt hij: 'Truus.nl springt in het gat dat de grote Nederlandse retailers openlaten. In het buitenland is het online bestellen van luiers, wc-papier en shampoo al langer gemeengoed.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in