
Unilever volgt producenten als Procter & Gamble, Kimberly Clark, Philips en Reckitt Benckiser. De producent lanceert binnenkort een campagne met Google-advertenties om het initiatief te promoten. Hierbij krijgen consumenten korting als ze bepaalde combinaties van producten aanschaffen, een shampoo met een conditioner bijvoorbeeld. Kortingen kunnen oplopen tot 50%.
Unilever zet de supermarkt deels buitenspel door huishoud- en verzorgingsartikelen te verkopen via webwinkel Truus.nl. De online speler bezorgt overal in Nederland, op ieder gewenst tijdstip.
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENSSupermarkten en drogisterijen ondervinden toenemende concurrentie van Truus.nl en dergelijke initiatieven. Momenteel bestellen Nederlanders nog maar 1% van hun schoonmaak- en verzorgingsproducten online. In Groot-Brittannie is dat nu al 10%. Volgens Christian van Someren van Truus.nl kan het ook in Nederland die kant op gaan. Tegen de Levensmiddelenkrant zegt hij: 'Truus.nl springt in het gat dat de grote Nederlandse retailers openlaten. In het buitenland is het online bestellen van luiers, wc-papier en shampoo al langer gemeengoed.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu