Nieuwe productvergelijker Boodschapp


Jeroen de Bakker, consument én vader van twee kinderen, stond zelf een tijd geleden voor het schap met rijstwafels en vroeg zich af welke hij moest kiezen. Huismerk of bijvoorbeeld Zonnatura? Welke is beter voor mijn kinderen? Waarom is dat niet inzichtelijk? Zo werd het idee van Boodschapp geboren. Binnen Lab1111 werd dit verder uitgewerkt met zijn collega's Martijn Sengers en Remko Posthuma.
Ze brachten technische experts en een groep diëtisten - onder leiding van Mary Stottelaar - bij elkaar en gezamenlijk ontwikkelden zij een product dat de samenstelling en prijs van producten vergelijkt.
De app moet de consument helpen gezond, slim en prijsbewust te kiezen. Boodschapp is een gratis smartphone-applicatie die ruim 3.600 populaire voorverpakte voedingsproducten van de drie grootste supermarkten Albert Heijn, C1000 en Jumbo vergelijkt op samenstelling en prijs. Deskundigen uit de branche en landelijke gezondheids- en consumentenorganisaties, waaronder het Voedingscentrum, ondersteunen het initiatief.
Boodschapp Case video from Boodschapp on Vimeo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid