Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Marketing Case: Sennheiser (2010)

Caseomschrijving
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Frequency Finder helpt klanten bij het instellen van draadloze apparatuur.

related partner content for mobile comes here

Achtergrond
De huidige en potentiële klanten van Sennheiser in de professionele markt hebben geen gemakkelijk inzicht in de vrij te gebruiken frequenties voor draadloze apparatuur. Dit maakt het vaak een tijdrovende klus om draadloze microfoon en in-ear monitoring systemen af te stellen op de juiste frequenties. Samen met mediaBunker is er gezocht naar een gemakkelijke en intuïtieve manier om dit probleem op te lossen.

Verscheidene initiatieven voor de Franse en Amerikaanse markt waren al genomen, maar voldeden niet aan de kwaliteit die Sennheiser Benelux eiste.
Om een goede dienst te bieden voor het Benelux gebied moest de Frequency Finder op een intuïtieve manier via het web en mobiel te benaderen zijn. Daarnaast was het ook belangrijk om de informatie offline te kunnen raadplegen, danwel via de iPhone of via een PDF bestand.

Voor het web is gekozen voor een HTML+PHP+Javascript oplossing welke in elke moderne browser werkt. Om de data offline te raadplegen is het mogelijk de zoekopdracht te exporteren naar een PDF bestand.
Bij de mobiele versie is gekozen voor een native iPhone applicatie, dit omdat het de beste ervaring bied, de meeste Sennheiser klanten Apple gebruiken en het daarnaast goede PR genereert.
Sennheiser verzamelde alle frequentiedata en mediaBunker realiseerde daarmee het concept, de interactie, het grafisch ontwerp, de ontwikkeling, de database, de distributie en hosting voor beide applicaties. Het systeem is met vraag van Sennheiser Benelux altijd met uitbreiding in het achterhoofd ontwikkeld, zodat we in de toekomst meer apparatuur, frequentie gegevens en landen kunnen toevoegen.

Doelstellingen
- De klant tevredenheid verhogen door een extra service te bieden en zorg uit handen te nemen.
- Het gemakkelijk en snel inzichtelijk maken van vrije draadloze frequenties op lokatie.
- Aan de hand van vrije frequenties direct hulp bieden bij het instellen van de Sennheiser apparatuur.

Resultaat
- 1500 iPhone app downloads in de eerste maand
- 1000 nieuwe bezoekers voor de web-applicatie in de eerste maand
- Positieve en gratis PR
- Tevreden en blije reacties van de gebruikers

Het concept wordt door zowel de gebruikers als Sennheiser internationaal zeer goed ontvangen en een uitrol voor in ieder geval Europa staat dan ook voor 2010 op de planning.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in