Mobile Marketing Case: Sennheiser (2010)
De Frequency Finder helpt klanten bij het instellen van draadloze apparatuur.
Achtergrond
De huidige en potentiële klanten van Sennheiser in de professionele markt hebben geen gemakkelijk inzicht in de vrij te gebruiken frequenties voor draadloze apparatuur. Dit maakt het vaak een tijdrovende klus om draadloze microfoon en in-ear monitoring systemen af te stellen op de juiste frequenties. Samen met mediaBunker is er gezocht naar een gemakkelijke en intuïtieve manier om dit probleem op te lossen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Verscheidene initiatieven voor de Franse en Amerikaanse markt waren al genomen, maar voldeden niet aan de kwaliteit die Sennheiser Benelux eiste.
Om een goede dienst te bieden voor het Benelux gebied moest de Frequency Finder op een intuïtieve manier via het web en mobiel te benaderen zijn. Daarnaast was het ook belangrijk om de informatie offline te kunnen raadplegen, danwel via de iPhone of via een PDF bestand.
Voor het web is gekozen voor een HTML+PHP+Javascript oplossing welke in elke moderne browser werkt. Om de data offline te raadplegen is het mogelijk de zoekopdracht te exporteren naar een PDF bestand.
Bij de mobiele versie is gekozen voor een native iPhone applicatie, dit omdat het de beste ervaring bied, de meeste Sennheiser klanten Apple gebruiken en het daarnaast goede PR genereert.
Sennheiser verzamelde alle frequentiedata en mediaBunker realiseerde daarmee het concept, de interactie, het grafisch ontwerp, de ontwikkeling, de database, de distributie en hosting voor beide applicaties. Het systeem is met vraag van Sennheiser Benelux altijd met uitbreiding in het achterhoofd ontwikkeld, zodat we in de toekomst meer apparatuur, frequentie gegevens en landen kunnen toevoegen.
Doelstellingen
- De klant tevredenheid verhogen door een extra service te bieden en zorg uit handen te nemen.
- Het gemakkelijk en snel inzichtelijk maken van vrije draadloze frequenties op lokatie.
- Aan de hand van vrije frequenties direct hulp bieden bij het instellen van de Sennheiser apparatuur.
Resultaat
- 1500 iPhone app downloads in de eerste maand
- 1000 nieuwe bezoekers voor de web-applicatie in de eerste maand
- Positieve en gratis PR
- Tevreden en blije reacties van de gebruikers
Het concept wordt door zowel de gebruikers als Sennheiser internationaal zeer goed ontvangen en een uitrol voor in ieder geval Europa staat dan ook voor 2010 op de planning.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid