Overslaan en naar de inhoud gaan

Kindermediaweek gewijd aan ‘beeldexperts’

Het thema van de tweede Kindermediaweek die plaatsvindt van 1 t/m 7 september 2012 is bekend. Bij deze editie draait het om 'Beeldexperts'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Kindermediaweek is een initatief van , een organisatie die adviseert over kindermedia.

related partner content for mobile comes here

"Kinderen groeien op in een beeldcultuur en zijn als geen ander gewend een keuze te maken uit het media-aanbod en het product te integreren in hun dagelijks bestaan. Ze zijn beeldschermexperts bij uitstek, iets waar wij als volwassenen nog wat van kunnen leren,” zo licht Cathy Spierenburg, programmamanager van Mediasmarties, het thema toe.

Vorm en inhoud zijn beide belangrijk bij media, maar de eerste selectie wordt bijna altijd visueel gemaakt. Films, foto's, illustraties en animaties verlevendigen het gesproken woord. Onderzoek moet aantonen naar welke beeldvorm de voorkeur van kinderen in diverse leeftijdscategorieën uitgaat, zo vindt Mediasmarties. De uitkomsten hiervan kunnen mediamakers weer inspireren.

Ter gelegenheid van de Kindermediaweek worden rondom het thema ‘Beeldexperts’ activiteiten georganiseerd en wordt materiaal ontwikkeld voor kinderen van 1,5 tot 12 jaar, professionals, ouders, de kinderopvang, het onderwijs en de bibliotheken. In plaats van spreekbeurten kunnen kinderen op school ook 'Beeldbeurten' gaan houden.

Ook dit jaar worden weer Mediasmarties Awards uitgereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in