
De Kindermediaweek is een initatief van Mediasmarties, een organisatie die adviseert over kindermedia.
"Kinderen groeien op in een beeldcultuur en zijn als geen ander gewend een keuze te maken uit het media-aanbod en het product te integreren in hun dagelijks bestaan. Ze zijn beeldschermexperts bij uitstek, iets waar wij als volwassenen nog wat van kunnen leren,” zo licht Cathy Spierenburg, programmamanager van Mediasmarties, het thema toe.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVorm en inhoud zijn beide belangrijk bij media, maar de eerste selectie wordt bijna altijd visueel gemaakt. Films, foto's, illustraties en animaties verlevendigen het gesproken woord. Onderzoek moet aantonen naar welke beeldvorm de voorkeur van kinderen in diverse leeftijdscategorieën uitgaat, zo vindt Mediasmarties. De uitkomsten hiervan kunnen mediamakers weer inspireren.
Ter gelegenheid van de Kindermediaweek worden rondom het thema ‘Beeldexperts’ activiteiten georganiseerd en wordt materiaal ontwikkeld voor kinderen van 1,5 tot 12 jaar, professionals, ouders, de kinderopvang, het onderwijs en de bibliotheken. In plaats van spreekbeurten kunnen kinderen op school ook 'Beeldbeurten' gaan houden.
Ook dit jaar worden weer Mediasmarties Awards uitgereikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee