Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat haalt 50 miljoen kijkers met Olympische Spelen

Populair platform haalt gouden cijfers met het verslaan van het sportevenement in Rio.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het gaat om 49 miljoen bezoekers die gebruik maakten van Snapchat om beelden van de Spelen te zien. Deze cijfers werden in de eerste week behaald, meldt Via Live Stories zijn acties van sporters, maar ook het publiek op de tribune te zien.

related partner content for mobile comes here

Het populaire social mediaplatform heeft ook samenwerkingen lopen met grote mediabedrijven als NBC dat in de VS de uitzendrechten heeft van Rio 2016. Daarnaast werkt Snapchat samen met mediagigant BuzzFeed. Door deze samenwerkingen kan Snapchat in de Discover-sectie zelfs backstagebeelden uploaden.

NBC Olympics en Snapchat delen advertentie-inkomsten door de advertenties die in de Discover-sectie van Snapchat worden geplaatst. Een voorbeeld van een merk dat via deze route adverteert is Walmart. Facebook en Twitter moeten hun kijkcijfers van de Olympische Spelen nog bekend maken, maar volgens zal er in ieder geval sprake zijn van in totaal 2,85 miljard online videostreams van de Olympische Spelen tijdens het volledige evenement. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in