Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com wil fabrikanten en winkeliers helpen met online adverteren

De online retailer is begonnen met de dienst Marketing & Media Services
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Veel consumenten die zich eerst oriënteren voordat ze een aankoop doen gebruiken vaker de website van een retailer dan een zoekmachine, (37 procent tegenover 29 procent). Dit blijkt uit onderzoek van Market Tree LLC onder Nederlandse en Vlaamse respondenten (juli 2016).

related partner content for mobile comes here

De sterke online positie van retailers in de oriëntatiefase van consumenten biedt volgens bol.com dus kansen voor fabrikanten, leveranciers en andere winkeliers.

Bol.com wil hen met de afdeling Marketing & Media Services helpen met het promoten van hun producten. Voor klanten houdt dit in dat ze alleen advertenties te zien krijgen die relevant voor hen zijn.

Ruim 50 procent van de online zoektochten die bij retailers starten, gaat via bol.com, meldt de online retailer.

Kennis over customer journey

Margaret Versteden, directeur marketing & platform innovation, zegt dat bol.com veel kennis heeft over de online ‘customer journey’ en dat bol.com dit graag wil delen met leveranciers, fabrikanten en verkooppartners. ‘Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen.’

Verschillende vormen

Voor iedere fase in de ‘customer journey’ is er een advertentievorm. Bol.com kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties, informeren van consumenten, of creëren van bereik voor het merkverhaal of het vergroten van brand engagement.

Eén van de andere advertentievormen is bol.com ‘sponsored products’. Door dit in te zetten wordt een gegarandeerde positie tussen de top 3 zoekresultaten gecreëerd.

Bedrijven kunnen ook kiezen voor display advertising en adverteren via brandpages, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met socialemedia-inzet.

Bol.com werkt met Marketing & Media Services samen met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep. Eerder had Tijdschrift voor Marketing een d, met directeur Alfred Levi (premium content).

Bol.com is deze dienst inmiddels gestart met onder andere L’Oréal, Philips, Brabantia, Miele en Rituals.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wim van Leeuwen

Goedendag, mijn naam is Wim van Leeuwen ik ben Bestuurder van Stichting ik ben duurzaam. Zie onze webshop ikbenduurzaam.eu Wij zouden graag willen adverteren met onze artikelen die nu leverbaar zijn. Daarna zouden we ook graag onze artikelen via Bol.com willen verkopen. Dit als het mogelijk is, als alles leverbaar is.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in