Red Bull Air Race nu ook met eigen YouTube-kanaal
Red Bull, bij monde van Kim Bernhard, hoofd TV en Nieuwe Media Distributie, meldde bij de bekendmaking van de deal dat YouTube inmiddels een onmisbare plek in de mediamix heeft ingenomen en voor miljoenen Internet-bezoekers de startplaats is geworden voor een zoekopdracht naar video. Red Bull wil met dit branded channel nog meer gebruikers aan zich binden en haar reputatie als aanbieder van hoge kwaliteit-video's versterken.
Naast de beelden van de races zullen op het kanaal ook behind the scenes-reportages, interviews en commentaar worden getoond. De Red Bull Air Races wisten in 2007 wereldwijd 400 miljoen bezoekers te trekken. Redbullairrace biedt momenteel al keuze uit een kleine 80 video's.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaRed Bull schaart zich hiermee bij andere partijen die vrij recent een samenwerking met YouTube zijn aangegaan. In Nederland introduceerden PSV, Rabobank en Ajax een eigen branded channel, terwijl Het Parool de samenwerking nog iets verder heeft doorgevoerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid