Overslaan en naar de inhoud gaan

Elles Roeleveld wint Nationale Marketing Scriptieprijs

Gisteravond won Elles Roeleveld (faculteit Marketing Management, Universiteit van Tilburg) de Nationale Marketing Scriptieprijs. Ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs (2500 euro) is een initiatief van en en werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De jury screende de scripties vooral op de relatie tussen hun 'wetenschappelijke bijdrage' en 'praktische relevantie', maar ook de 'structuur en leesbaarheid' en de 'originaliteit' van de gekozen onderwerpen speelden mee in de beoordeling.

De uiteindelijke keuze werd bepaald tijdens het scriptiediner op het landgoed van VODW Marketing in Leusden. De genomineerden mochten hun scriptie kort toelichten, waarop de jury een paar vragen stelde.

'Internet op je mobiel' staat al meer dan acht jaar in de markt. Toch is het aantal gebruikers van deze dienst nog steeds beperkt. Roeleveld wilde weten hoe dat komt. Ze onderzocht welke barrières zorgen dat het aantal gebruikers niet toeneemt, en hoe deze barrières weggenomen kunnen worden.

Daartoe heeft ze de invloed gemeten van stimulerende en remmende factoren voor vijf verschillende typen gebruikers over het totale besluitvormingstraject. Roeleveld: 'Ik vind het zelf een ontzettend interessante dienst en wilde weten hoe die gecommuniceerd kan worden.'

Een management summary van de winnende scriptie is te lezen op .

De jury van de Nationale Marketing Scriptieprijs bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en van de academische wereld. Dit jaar waren dat Hans Hagenaars (ING), Bjorn Jeurissen (KPN), Herman Wiegerinck (VODW Marketing), professor dr. ir. Gerrit van Bruggen (Erasmus Universiteit) en professor. dr. ir. Janny Hoekstra (Rijksuniversiteit Groningen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in