Elles Roeleveld wint Nationale Marketing Scriptieprijs
De prijs (2500 euro) is een initiatief van Marketing Associatie Nederland en VODW Marketing en werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt.
De jury screende de scripties vooral op de relatie tussen hun 'wetenschappelijke bijdrage' en 'praktische relevantie', maar ook de 'structuur en leesbaarheid' en de 'originaliteit' van de gekozen onderwerpen speelden mee in de beoordeling.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe uiteindelijke keuze werd bepaald tijdens het scriptiediner op het landgoed van VODW Marketing in Leusden. De genomineerden mochten hun scriptie kort toelichten, waarop de jury een paar vragen stelde.
'Internet op je mobiel' staat al meer dan acht jaar in de markt. Toch is het aantal gebruikers van deze dienst nog steeds beperkt. Roeleveld wilde weten hoe dat komt. Ze onderzocht welke barrières zorgen dat het aantal gebruikers niet toeneemt, en hoe deze barrières weggenomen kunnen worden.
Daartoe heeft ze de invloed gemeten van stimulerende en remmende factoren voor vijf verschillende typen gebruikers over het totale besluitvormingstraject. Roeleveld: 'Ik vind het zelf een ontzettend interessante dienst en wilde weten hoe die gecommuniceerd kan worden.'
Een management summary van de winnende scriptie is te lezen op MarketingOnline.nl.
De jury van de Nationale Marketing Scriptieprijs bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en van de academische wereld. Dit jaar waren dat Hans Hagenaars (ING), Bjorn Jeurissen (KPN), Herman Wiegerinck (VODW Marketing), professor dr. ir. Gerrit van Bruggen (Erasmus Universiteit) en professor. dr. ir. Janny Hoekstra (Rijksuniversiteit Groningen).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid