Rabobank indexeert gevoelens op sociale netwerken
Rabobank ontwikkelde technologie om de sentimenten van zijn klanten op Hyves, blogs, fora en chatdiensten in kaart te brengen. De bank…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Op een kleurenkaart is met de kleuren rood en groen het sentiment te zien, bijvoorbeeld hoe men tegen een actuele publiciteitscampagne aankijkt.
Zo kan de bank in één oogopslag hoe er over het bedrijf en diens producten en diensten op het web wordt gesproken.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Hoe concreet de Rabobank deze inzichten kan gebruiken voor haar dienstverlening en merkcommunicatie zal nog moeten blijken.
De Rabobank laat hiermee in ieder geval wel zien dat zij daadwerkelijk waarde hecht aan de mening van klanten en andere stakeholders. En de merkwaarden 'betrokken' en 'toonaangevend' ook online in de praktijk weet te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS(bron: Emerce)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid