Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank indexeert gevoelens op sociale netwerken

Rabobank ontwikkelde technologie om de sentimenten van zijn klanten op Hyves, blogs, fora en chatdiensten in kaart te brengen. De bank…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op een kleurenkaart is met de kleuren rood en groen het sentiment te zien, bijvoorbeeld hoe men tegen een actuele publiciteitscampagne aankijkt.
Zo kan de bank in één oogopslag hoe er over het bedrijf en diens producten en diensten op het web wordt gesproken.

related partner content for mobile comes here

Hoe concreet de deze inzichten kan gebruiken voor haar dienstverlening en merkcommunicatie zal nog moeten blijken.
De Rabobank laat hiermee in ieder geval wel zien dat zij daadwerkelijk waarde hecht aan de mening van klanten en andere stakeholders. En de merkwaarden 'betrokken' en 'toonaangevend' ook online in de praktijk weet te brengen.

(bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in