Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: internetreclame in 2018 wereldwijd groter dan tv-reclame

Onderzoek voorspelt een jaarlijkse groei in mobiele internetreclame van 23% voor de komende vijf jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totale bestedingen binnen de wereldwijde entertainment- en mediamarkt blijven de komende vijf jaar groeien met gemiddeld 5% per jaar. De grootste groei komt van digitale reclamebestedingen. Deze zullen naar verwachting toenemen met gemiddeld 12% per jaar, tegenover een bescheiden groei van 1,2% per jaar in niet-digitale uitgaven.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de. Internetreclame groeit met 10,7% per jaar en zal in 2018 de bestedingen aan tv-reclame voorbij streven.

Basis onder deze groei is de toenemende petetratie van mobiel internet. In 2017 heeft meer dan de helft van de wereldbevolking toegang tot mobiel internet. Ennél van Eeden, mediaspecialist bij PwC: "Het mobiele internetgebruik is een belangrijke katalysator voor onder andere betaalde muziek- en videostreaming diensten. De consument besteedt steeds meer tijd op mobiele apparaten en dit trekt weer forse reclamebestedingen aan." De Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019 van PwC voorspelt een jaarlijkse groei in mobiele internetreclame van 23% per jaar gedurende de komende vijf jaar.

Van Eeden ziet de manier waarop wij videocontent tot ons nemen in rap tempo veranderen. Door aanbieders als Netflix raakt de consument gewend aan reclamevrije content van hoogwaardige kwaliteit die hij overal kan consumeren. Ook &;binge viewing" - de hele televisieserie in één keer achter elkaar kijken - is een belangrijke trend. Dit veroorzaakt krimp in het aantal tv-aansluitingen en zet een rem op de groei in traditionele tv-reclame.

Er zijn ook lichtpuntjes voor niet-digitale mediabestedingen. Volgens de Global Entertainment & Media Outlook van PwC groeit de komende 5 jaar de wereldwijde bioscoopmarkt met ruim 4% per jaar. In China groeit deze zelfs met 15% per jaar. Verder blijven live muziekconcerten razend populair, dit segment groeit een kleine 3% per jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in