Overslaan en naar de inhoud gaan

643 Nederlandse inzendingen voor Cannes Lions 2015

In totaal is een recordaantal van 40.133 cases ingezonden naar het 62ste Cannes Lions International Festival of Creativity.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drie festivals kent het Cannes Lions in feite dit jaar: de bekende Cannes Lions (21-27 juni) die voor de 62ste keer worden uitgereikt en waarvoor 37.426 inzendingen werden ontvangen; de Lions Health (19-20 juni, tweede jaar) met 1.862 inzendingen, en de Lions Innovation (25-26 juni, eerste jaar) met 845 inzendingen.

related partner content for mobile comes here

Philip Thomas, ceo van het festival, zegt in een persbericht dat het niveau van de inzendingen een industrie laat zien ‘die gelooft in de kracht van creativiteit als een motor voor business en merken.’

Categorieën die behoorlijk gegroeid zin, zijn Creative Effectiveness, waar het aantal inzendingen verdubbelde, Film (+8 %), Branded Content & Entertainment (+18%), en Film Craft (+6%).

Minder inzendingen werden genoteerd voor Press en Outdoor.

Voor de nieuwe , de Lion for Change, werden 166 cases ingestuurd, waarvan 1 uit Nederland.

Aantal Nederlandse inzendingen per categorie:

Film 60

Press 36

Outdoor 44

Radio 26

Cyber 65

Direct 51

Media 83

Promo & Activation 67

Titanium & Integrated 8

Design 32

PR 45

Film Craft 51

Mobile 28

Creative Effectiveness 3

Branded Content & Entertainment 36

Product Design 7

Glass Lion 1

waren er met 272 een stuk minder Nederlandse inzendingen en won Nederland 13 keer goud, een Grand Prix for Good, 1 zilveren en 2 bronzen Leeuwen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in