Overslaan en naar de inhoud gaan

Printoplage Volkskrant, Trouw en Parool stijgt

Dat blijkt uit de cijfers van NOM over de periode Q4 2014 t/m Q3 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vergeleken met Q4 2013 t/m Q3 2014 (gewogen gemiddeld) hebben de drie Persgroep-titels een plus in print als het gaat om de totaal betaalde gerichte oplage. AD blijft daarbij achter.

De Volkskrant steeg in oplage van 221.963 naar 223.467 exemplaren en Trouw van 88.442 naar 89.840. AD blijft in print wel flink dalen in oplage: van 352.823 naar 340.209 stuks. Het Parool gaat van 47.633 naar 51.499 exemplaren.
De grootste krant van Nederland, De Telegraaf, zag de oplage fors dalen van 457.755 naar 430.686 exemplaren. In het vierde kwartaal van 2014 ging het dagblad over op tabloidformaat.

De dagbladen van NRC Media daalden allebei in oplage: NRC Handelsblad van 162.049 naar 145.986 en nrc.next van 36.861 naar 29.328.

Het Financieele Dagblad zag de oplage iets dalen van 47.259 naar 46.557. Reformatorisch Dagblad daalde van 44.712 naar 43.760, terwijl Nederlands Dagblad wel licht kon groeien in print: 22.005 naar 22.339

Digitaal succes
Digitaal wisten vrijwel alle dagbladtitels te groeien, soms zelfs fors zoals De Telegraaf*, de Volkskrant en NRC Handelsblad. Het gaat hier om replica, totaal betaalde gerichte oplage.

related partner content for mobile comes here

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in