Overslaan en naar de inhoud gaan

Parkmobile eerste lokale adverteerder Snapchat Nederland

Het Snapchat-platform is open voor geautomatiseerde Snap Ads van Nederlandse adverteerders.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In samenwerking met mobiel mediabureau MobPro wil parkeerapp Parkmobile onderzoeken of het sociale platform een potentiële groeimarkt biedt.

related partner content for mobile comes here

Eind december meldde Adformatie dat Snapchat om de advertentiemarkt hier (en in Scandinavië) te bedienen.

'Bereik Snapchat in Nederland niet te ontkennen'


Snapchat heeft in Nederland met ruim 2,5 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent dagelijks gebruik maakt van de app. Hoewel het merendeel bestaat uit gebruikers tussen de 13 en 25 jaar, wint Snapchat aan populariteit onder twintigers en dertigers. Dat is interessant voor Parkmobile, zegt  marketingcommunicatiemanager Loes Meys. 'Parkmobile was zelf als één van de eerste apps aanwezig op Nederlandse smartphones. In-app advertising is een significant onderdeel van onze marketinginspanningen, waarin we voorop lopen dankzij MobPro. Het bereik van Snapchat is in Nederland niet te ontkennen en opent nieuwe deuren die het testen waard zijn.'

Loes Meys. 'Parkmobile was zelf als één van de eerste apps aanwezig op Nederlandse smartphones. In-app advertising is een significant onderdeel van onze marketinginspanningen, waarin we voorop lopen dankzij MobPro. Het bereik van Snapchat is in Nederland niet te ontkennen en opent nieuwe deuren die het testen waard zijn.'

. 'Parkmobile was zelf als één van de eerste apps aanwezig op Nederlandse smartphones. In-app advertising is een significant onderdeel van onze marketinginspanningen, waarin we voorop lopen dankzij MobPro. Het bereik van Snapchat is in Nederland niet te ontkennen en opent nieuwe deuren die het testen waard zijn.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

'Nog niet zo snappy and simple'


De Snap Ads worden getoond tussen de Discover verhalen, duren maximaal 10 seconden en emoji’s of stickers zijn niet toegestaan. 'Daarom is adverteren op Snapchat nog niet zo snappy and simple als het platform zelf', stelt Dominiek van Esse van MobPro. 'Deze verticale mobile video’s kunnen, net zoals ‘gewone snaps’, eenvoudig worden weggeswiped. Merken moeten dus binnen die minimale tijd hun boodschap heel concreet overbrengen die aansluit bij die Snap-context.'

als het platform zelf', stelt

Dominiek van Esse van MobPro. 'Deze verticale mobile video’s kunnen, net zoals ‘gewone snaps’, eenvoudig worden weggeswiped. Merken moeten dus binnen die minimale tijd hun boodschap heel concreet overbrengen die aansluit bij die Snap-context.'

van MobPro. 'Deze verticale mobile video’s kunnen, net zoals ‘gewone snaps’, eenvoudig worden weggeswiped. Merken moeten dus binnen die minimale tijd hun boodschap heel concreet overbrengen die aansluit bij die Snap-context.'

Bovendien is een click-out naar een landingspagina geen standaard mogelijkheid. Van Esse: 'Dat zou marketeers niet moeten tegenhouden. Snapchat is met de high impact videoformaten een awareness kanaal puur sang. De uitkijktijd van een Snap Ad vertelt een marketeer dus meer over de impact ervan dan een click.'

Binnenkort gaat Snapchat post-swipe acties toevoegen. Adverteerders kunnen dan langere video’s, ondersteunende artikelen en een app download pagina aanbieden, zonder dat gebruikers de Snap app verlaten. Ook worden de targetingmogelijkheden fors uitgebreid. 'Snap Ad kent dus nog creatieve én strategische uitdagingen, maar dat hoort erbij als je voorop wilt lopen in deze mobile-centric wereld', zegt Van Esse.

McDonald's en Oreo


De eerste campagnes op Snapchat in Nederland waren die van Amerikaanse adverteerders Oreo en McDonald's.

De eerste campagnes op Snapchat in Nederland waren die van Amerikaanse adverteerders Oreo en McDonald's.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in