Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO Uber noemt hoogste PR-baas extreem getalenteerd ... en stuurt haar de laan uit

Taxi voor Rachel Whetstone!
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als je baas je de hemel in prijst, moet je voor je baan vrezen. Zeker als die baas Travis Kalanick heet en CEO van Uber is.

related partner content for mobile comes here

Aan complimenten geen gebrek in de email waarin het ontslag van Rachel Whetstone werd aangekondigd. Een natuurkracht, een buitengewoon groot talent en 'an amazing player-coach', aldus de CEO. Volgens Kalanick was de vrouw die verantwoordelijk was voor het communicatiebeleid van het veelbesproken Uber haar tijd ver vooruit waar het ging om de veranderingen die Uber moest maken 'om het toekomstige succes van de firma te kunnen blijven garanderen'.

Beruchte video

Neemt niet weg dat Whetstone Ubers aanhoudende reputatiecrises van de afgelopen twee jaar onder haar bewind, nauwelijks de baas leek.  Met als dieptepunt de beruchte video waarin Kalanick in woede ontstak tegen een van zijn 'werknemers'.  En dat voor een vrouw die onder werkte voor Google  en David Cameron. Volgens Recode vertrok Whetstone vrijwillig en geheel uit eigener beweging. Whetstone was na tien jaar Google en twee jaar Uber uitgeput. Geen trek in nog meer drama, aldus Recode. Naar nu vaststaat wordt Whetstone opgevolgd door next in line Jill Hazelbaker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in