Overheid laat digitale burger wachten


Het platform burger@overheid vindt dit onacceptabel. Zij kondigt daarom richtlijnen aan voor de afhandeling van e-mail door overheidsinstanties. Aan internettende Nederlanders zal gevraagd worden wat hun verwachtingen zijn op dit punt. Ook zal gekeken worden naar de richtlijnen die gelden in het Nederlandse bedrijfsleven.
De Overheid.nl Monitor is een jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van overheidswebsites, uitgevoerd door de organisatie Advies Overheid.nl. Naar 1158 overheidsinstanties is een informatie-aanvraag per e-mail gestuurd. Veertig procent van de overheidsinstanties reageerde binnen drie werkdagen op het informatieverzoek. Tien procent reageerde tussen de vierde dag en twee weken. Nog eens vier procent van de overheidsinstanties reageerde tussen de twee weken en de twee maanden. De overige 46% had na twee maanden nog niet gereageerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftGemeenten scoren relatief het slechtst. Daarbij blijken grote gemeenten het niet beter te doen dan kleine: twee van de vier grootste Nederlandse gemeenten reageerden niet binnen twee maanden.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid