Online adspend groeit 14,3% in H1 2012
De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22 procent groei). De omzet uit display advertising groeide met 7 procent. 'Gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkt is dat een redelijk goed resultaat. We zien het vertrouwen binnen de online advertisingmarkt wel wat afnemen. Onze respondenten verwachten dat de display advertisingmarkt in 2013 met slechts 4,5 procent zal groeien. Voldoende reden om als industrie op zoek te gaan naar nieuwe kansen voor groei', aldus Roel van Rijsewijk, director online business innovation bij Deloitte.
Uit het onderzoek blijkt dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. 'Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. Het geloof blijft dat 2013 hier het jaar van de doorbraak wordt', aldus Joris van Heukelom, voorzitter IAB.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoor het Online Ad Spend Report H1 2012 zijn 36 grote Nederlandse digitale uitgevers ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid