Overslaan en naar de inhoud gaan

Online adspend groeit 14,3% in H1 2012

De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22 procent groei). De omzet uit display advertising groeide met 7 procent. 'Gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkt is dat een redelijk goed resultaat. We zien het vertrouwen binnen de online advertisingmarkt wel wat afnemen. Onze respondenten verwachten dat de display advertisingmarkt in 2013 met slechts 4,5 procent zal groeien. Voldoende reden om als industrie op zoek te gaan naar nieuwe kansen voor groei', aldus Roel van Rijsewijk, director online business innovation bij Deloitte.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. 'Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. Het geloof blijft dat 2013 hier het jaar van de doorbraak wordt', aldus Joris van Heukelom, voorzitter IAB.

Voor het Online Ad Spend Report H1 2012 zijn 36 grote Nederlandse digitale uitgevers ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in