Mediabureaus testen meetsysteem GfK en Google
Dat meldt Emerce. Danny Oomen van GfK Panel Services wil niet zeggen welke mediabureaus de tool testen.
Gfk heeft in opdracht van Google een panel van vijftienduizend huishoudens ontwikkeld waarvan het tv- en onlinegedrag nauwkeurig wordt gemeten. Daar worden gegevens over winkelaankopen aan gekoppeld. Zo kan afgerekend worden naar effectief bereik per campagne. Dit zogenaamde Media Efficiency Panel wordt internationaal uitgerold. Google zou GfK daar per land twee miljoen euro voor betalen, maar geen van de partijen heeft dat bedrag aan Emerce willen bevestigen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOomen zegt dat het nieuwe meetsysteem nog voor het einde van het jaar in Nederland op de markt komt. In Duitsland moet dat voor april 2013 gebeuren.
Bron: Emerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid