Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabureaus testen meetsysteem GfK en Google

Vier Nederlandse mediabureaus testen een online en offline meetsysteem. Dit Media Efficiency Panel zou een wereldprimeur kunnen zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Danny Oomen van GfK Panel Services wil niet zeggen welke mediabureaus de tool testen.

related partner content for mobile comes here

Gfk heeft in opdracht van Google een panel van vijftienduizend huishoudens ontwikkeld waarvan het tv- en onlinegedrag nauwkeurig wordt gemeten. Daar worden gegevens over winkelaankopen aan gekoppeld. Zo kan afgerekend worden naar effectief bereik per campagne. Dit zogenaamde Media Efficiency Panel wordt internationaal uitgerold. Google zou GfK daar per land twee miljoen euro voor betalen, maar geen van de partijen heeft dat bedrag aan Emerce willen bevestigen.

Oomen zegt dat het nieuwe meetsysteem nog voor het einde van het jaar in Nederland op de markt komt. In Duitsland moet dat voor april 2013 gebeuren.

Bron: Emerce.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in