Grey Poupon wil alleen Facebook vrienden met klasse
Algoritme
De Facebook campagne, ontwikkeld door Crispin Porter + Bogusky, benadrukt dat lid worden van de Society of Good Taste allerlei voordelen heeft. Zoals de kans om het boek Mastering the Art of French Cooking van Julia Child te winnen. Het Facebook profiel van aspirant-leden wordt langs een speciaal algoritme gehaald. Er wordt gescand op muzieksmaak, bezochte locaties, gelezen boeken en correct taalgebruik. Van de gezakte kandidaten wordt ook de 'like' gewist. Zij mogen het wel nog een keer proberen, mits ze hun profiel hebben opgeschoond.
Elitaire Klasse
Het is voor het eerst in 15 jaar dat Grey Poupon geld steekt in een grootschalige marketing campagne. Het merk werd in de VS bekend met een spot uit 1988 waarbij twee heren in ieder een Rolls Royce elkaar tegen komen en vragen om een potje van het pittige spul. Sindsdien staat Grey Poupon voor elitaire klasse. Met deze campagne, waar ook een Pinterest pagina bij hoort met voorbeelden van wat zoal als 'goede smaak' wordt geacht, bouwt het merk deze propositie in de sociale media verder uit.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuGrey Poupon is eigendom van Kraft Foods.
Grey Poupon in 1988
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid