Overslaan en naar de inhoud gaan

Grey Poupon wil alleen Facebook vrienden met klasse

(FR) Voor de meeste merken is Facebook een visvijver van vrienden. Zo niet voor Grey Poupon. Het mosterdmerk voert Facebook vrienden langs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Algoritme
De Facebook campagne, ontwikkeld door Crispin Porter + Bogusky, benadrukt dat lid worden van de Society of Good Taste allerlei voordelen heeft. Zoals de kans om het boek Mastering the Art of French Cooking van Julia Child te winnen. Het Facebook profiel van aspirant-leden wordt langs een speciaal algoritme gehaald. Er wordt gescand op muzieksmaak, bezochte locaties, gelezen boeken en correct taalgebruik. Van de gezakte kandidaten wordt ook de 'like' gewist. Zij mogen het wel nog een keer proberen, mits ze hun profiel hebben opgeschoond.

related partner content for mobile comes here

Elitaire Klasse
Het is voor het eerst in 15 jaar dat Grey Poupon geld steekt in een grootschalige marketing campagne. Het merk werd in de VS bekend met een spot uit 1988 waarbij twee heren in ieder een Rolls Royce elkaar tegen komen en vragen om een potje van het pittige spul. Sindsdien staat Grey Poupon voor elitaire klasse. Met deze campagne, waar ook een Pinterest pagina bij hoort met voorbeelden van wat zoal als 'goede smaak' wordt geacht, bouwt het merk deze propositie in de sociale media verder uit.

Grey Poupon is eigendom van Kraft Foods.

Bron: ,

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Grey Poupon in 1988

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in