Nuon wint DDMA Data Quality Award
Nuon won de prijs met de case Mismatchteam Verhuisservice. Andere genomineerden waren Europ Assistance, Oxxio, Stichting Infofilter, T-Mobile en het Alliance Consumenten Loyaliteitsprogramma van Essilor en Loyalty Lab.
De jury is onder de indruk van de mate waarin datakwaliteit verankerd is in de bedrijfsstrategie van Nuon. Juryvoorzitter Frank Buytendijk: “De operationele scope van een organisatie als Nuon is opvallend. Het blikveld van Nuon gaat verder dan de klassieke naw-klantgegevenskwaliteit. Nuon heeft een snelle roi met betrekking tot kostenbesparing en nieuwe mogelijkheden en zorgt voor een stevige kwantitatieve onderbouwing van het resultaat.”
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe vakjury van de Data Quality Award staat onder leiding van voorzitter Frank Buytendijk (Hyperion) en bestaat verder uit Jeroen Caré (Atos Consulting), professor dr. Pieter Vijn (Nyenrode), Henk Wassenaar (DMS Consultancy en voorzitter sectie datakwaliteit DDMA) en Mariëlle van der Zwan (Sparkling Consultancy en bestuurslid CRM-Genootschap). Professor dr Ed Peelen, hoogleraar CRM aan de Nyenrode Business Universiteit, trad op als adviseur van de jury.
De Data Quality Award is een initiatief van DDMA in samenwerking met hoofdsponsoren Human Inference, Experian en Cendris en subsponsoren QAS, MarktSelect en het CRM Genootschap.
Voor een verslag over de uitreiking van de Data Quality Award, zie Resultblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid