Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuon wint DDMA Data Quality Award

Nuon is de winnaar van de eerste DDMA Data Quality Award 2006.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nuon won de prijs met de case Mismatchteam Verhuisservice. Andere genomineerden waren Europ Assistance, Oxxio, Stichting Infofilter, T-Mobile en het Alliance Consumenten Loyaliteitsprogramma van Essilor en Loyalty Lab.

related partner content for mobile comes here

De jury is onder de indruk van de mate waarin datakwaliteit verankerd is in de bedrijfsstrategie van Nuon. Juryvoorzitter Frank Buytendijk: “De operationele scope van een organisatie als Nuon is opvallend. Het blikveld van Nuon gaat verder dan de klassieke naw-klantgegevenskwaliteit. Nuon heeft een snelle roi met betrekking tot kostenbesparing en nieuwe mogelijkheden en zorgt voor een stevige kwantitatieve onderbouwing van het resultaat.”

De vakjury van de Data Quality Award staat onder leiding van voorzitter Frank Buytendijk (Hyperion) en bestaat verder uit Jeroen Caré (Atos Consulting), professor dr. Pieter Vijn (Nyenrode), Henk Wassenaar (DMS Consultancy en voorzitter sectie datakwaliteit DDMA) en Mariëlle van der Zwan (Sparkling Consultancy en bestuurslid CRM-Genootschap). Professor dr Ed Peelen, hoogleraar CRM aan de Nyenrode Business Universiteit, trad op als adviseur van de jury.

De Data Quality Award is een initiatief van DDMA in samenwerking met hoofdsponsoren Human Inference, Experian en Cendris en subsponsoren QAS, MarktSelect en het CRM Genootschap.

Voor een verslag over de uitreiking van de Data Quality Award, zie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in