Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstelveen kampt met 'Ezelmotie'

Een tik op de vingers van ‘communicatie' van Amstelveen. De gemeenteraad nam daar een motie aan over de té slechte communicatie van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De communicatie van de gemeente Amstelveen is onzorgvuldig, onduidelijk over de status van plannen en nota’s, en haalt de bevoegdheden van B&W en de gemeenteraad door elkaar. Zo stelde een persbericht dat het college B&W de begroting 2007 vaststelt, terwijl alleen de gemeenteraad dit doet. Een soortgelijke fout was al eerder gemaakt en aangekaart in Amstelveen, vandaar dat Groenlinks zijn oproep tot Ezelmotie doopte.

related partner content for mobile comes here

De afdeling Communicatie vindt de motie overdreven. “Het is een opgeklopt verhaal,”? aldus een woordvoerder, “gebaseerd op een persbericht waarin terminologie niet helemaal goed werd gebruikt. Iemand vond het nodig daar een hele motie aan te wijden.”? Dat deze door een meerderheid van de raad werd aangenomen, vindt hij niet vreemd: “Niemand valt zich een buil aan zo’n onderwerp.”? Is het een politiek spel dan? “Jij zegt het, ik denk het, maar zal daar geen uitspraken over doen. Daar kun je me niet op quoten.”? Helemaal over schutting gooit de afdeling Communicatie de kritiek overigens niet. “We zullen in ieder geval onze persberichten beter nalezen, want om voor de derde keer een
fout te maken, dat mag niet gebeuren. Alhoewel er overal waar wordt gehakt spaanders vallen. In de politiek en ook in de communicatie.”? (Jasper Mulder)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in