Overslaan en naar de inhoud gaan

nrc.next zoekt irritatiegrens

De nrc.next ging vandaag gepaard met een advertentie 'over de krant heen', iets wat ik maar even een 'oversert' noem. Een overname van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om zichzelf in te dekken en/of een discussie op te starten, schreef de hoofdredacteur van nrc.next over het hoe en waarom van de actie. Hij deed dit . Kort door de bocht kwam die reactie neer op: "Sorry, het is een experiment en misschien vinden sommige lezers dit irritant, maar wij hebben adverteerders nodig." In de hoop daarmee discussie uit te lokken. En die discussie kwam er...

related partner content for mobile comes here

De vraag die over blijft, en waarover ook op de nrc-blog wordt gediscussieerd; kan een niet-gratis krant dit soort advertenties flikken? Of betalen we juist een hoop abonneegeld om hiervan bespaard te blijven? En accepteren we zoiets alleen van Spits, Metro en straks Boekhoorn? Ben benieuwd naar jullie mening!

Mij heeft het vanmorgen niet gestoord overigens. Los van het feit dat ik het niet zo'n spannende advertentie vond van . Op de 'oversert' was gepoogd om over te komen als redactionele ruimte. Iets waar (zeker nrc.next-) lezers niet intrappen volgens mij.

Pas toen ik het verhaal op de nrc-blog las, werd ik geprikkeld door deze uiting. En onthield ik dat hij van CapGemini was. En ook dit stukje is toch weer aandacht voor de IT-er. Daarvoor mag de NRC-salesafdeling (en CapGemini) de hoofdredacteur dankbaar voor zijn. Maar ik betwijfel of dat opzet geweest is...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in