Overslaan en naar de inhoud gaan

CBL: consument vaker met de fiets

Het CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel) roept de supermarktklant op in strijd tegen overgewicht vaker fietsend of lopend naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door met de fiets of lopend de boodschappen te doen werkt de klant aan zijn gezondheid en het helpt bij de strijd tegen overgewicht. Als je met de auto boodschappen doet, verbrandt iemand van 70 kilo 150 calorieën per week. Ga je met de fiets naar de supermarkt dan wordt dit 520 calorieën per week, zo rekent het CBL voor. Als je lopend naar de supermarkt gaat, verbrand je 640 calorieën per week.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van het CBL en de Erasmus Universiteit blijkt dat 24 procent van de consumenten zijn boodschappen met de fiets doet en 18 procent dit lopend doet. Een goede fietsparkeergelegenheid staat bij de consument hoog op de lijst van servicewensen. 74 Procent van de consumenten wil goede fietsparkeergelegenheden. Daarom gaat het CBL dit opnemen in haar plan van aanpak tegen overgewicht ‘Stimulans naar Balans’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in