EC prijst Unilever om obesitasstrijd
Unilever gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten.
Lof was er ook voor McDonald's; dat heeft op de doosjes hamburgers en frietjes nu balkjes geplaatst met informatie over vet, zout en suiker. Frisdrankgiganten als Coca-Cola en Pepsi werden gecomplimenteerd omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta’Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging', zei Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid) gisteren.
Een op de drie Europeanen is te zwaar. ‘Alarmerend is dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt.'
Nederlanders zijn een stuk vetter dan de gemiddelde Europeaan. De gemiddelde 'body mass index' van de Nederlander staat op de tiende plaats van de 28 lidstaten en kandidaatleden van de Europese Unie (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid