Overslaan en naar de inhoud gaan

EC prijst Unilever om obesitasstrijd

Europese Commissie heeft in de strijd tegen zwaarlijvigheid een groot compliment gegeven aan een aantal bedrijven, waaronder Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten.

related partner content for mobile comes here

Lof was er ook voor McDonald's; dat heeft op de doosjes hamburgers en frietjes nu balkjes geplaatst met informatie over vet, zout en suiker. Frisdrankgiganten als Coca-Cola en Pepsi werden gecomplimenteerd omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen.

’Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging', zei Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid) gisteren.

Een op de drie Europeanen is te zwaar. ‘Alarmerend is dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt.'

Nederlanders zijn een stuk vetter dan de gemiddelde Europeaan. De gemiddelde 'body mass index' van de Nederlander staat op de tiende plaats van de 28 lidstaten en kandidaatleden van de Europese Unie (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in