Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Top of Flop: Campina Melkschuim

Tandpasta Prodent Day & Night is door de lezers van marketing-online's Top of Flop als Top bestempeld. De uiteindelijke stand:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tandpasta is door de lezers van als Top bestempeld. De uiteindelijke stand:

related partner content for mobile comes here

Top 51 procent
Flop 49 procent
(totaal aantal stemmen:361)

Maar liefst 31 stemmers lieten op marketing-online.nl hun over het nieuwe product achter. Het Day & Night-concept blijkt nogal wat los te maken bij het internetpubliek!

doet voor Tijdschrift voor Marketing overigens onderzoek naar de acceptatie van nieuwe producten bij de consument.

Het eerste onderzoek werd in september gehouden en was gewijd aan Prodent Day & Night. De bekendheid met Prodent Day & Night was toen nog pril. De consument die er voor het eerst mee werd geconfronteerd, nam een vrij positieve grondhouding aan.

Naast een neutraal oordeel van ruim de helft van deze groep stond per saldo een twee keer zo grote groep met een positief oordeel of verwachting als met een negatief oordeel of verwachting.
Onder de mannen die dit product voor het eerst zien, waren de verwachtingen in september relatief positiever dan onder de vrouwen.

De uitkomsten van het onderzoek zijn terug te lezen in het van Tijdschrift voor Marketing.

De nieuwe Top of Flop is gewijd aan de introductie van . Thuis makkelijk van je gewone kopje koffie een cappuccino of Wiener Melange maken, door direct uit de bus een laag melkschuim op de koffie te spuiten.
Steeds meer consumenten willen namelijk thuis ook lekkere cappuccino drinken, en deze spuitbus maakt dat volgens Campina een stuk simpeler.

Uit onderzoek van GfK bleek dat van alle koffie die buitenshuis wordt gedronken, 30 procent cappuccino is. Thuis is dat slechts 5 procent, inclusief zelf opkloppen. Voor retailers ligt daar dus een enorm potentieel, aldus Campina.

Leuk detail: voor deze introductie is (naast instore promotie en pr) puur gebruik gemaakt virale marketing. De website is inmiddels meer dan 1 miljoen keer bezocht, en dat maakt deze virale campagne tot de meest succesvolle ooit in Nederland gehouden, zo zegt Frank van Tussenbroek, productmanager bij Campina's divisie Consumer Cream Products.

Bekijk de hele case op . Wat vinden jullie, top of flop?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in