Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank neemt afscheid van traditionele klanten

Verkiezingstijd inspireert ook de Postbank dit jaar. Gestoeld op het principe van de Stemwijzer en het Kieskompas kunnen bezoekers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verkiezingstijd inspireert ook de Postbank dit jaar. Gestoeld op het principe van de en het kunnen bezoekers van de kracht van de Postbank ontdekken door De Bankwijzer te doen.

related partner content for mobile comes here

Vaak zijn de stellingen in stellinglijstjes van bedrijven zo overduidelijk sturend richting de voordelen van het bedrijf dat elke stelling eigenlijk met ja beantwoord zou moeten worden en er aan het einde uitkomt dat je bij bedrijf X het beste uit bent. Zo ook bij De BankWijzer.

Wie wil er nou niet een bank die "het starters mogelijk maakt een hypotheek te kunnen afsluiten, "een beleggersbarometer heeft die het beleggersklimaat in de gaten houdt" en "eenvoudig en overzichtelijk internetbankieren aanbiedt"?

Bij dit soort stellingspelletjes vind ik persoonlijk altijd leuk om juist het tegenovergestelde dan verwacht aan te geven. Bovenstaande stellingen heb ik dan ook allemaal met "oneens" beantwoord. Postbank betreurt het dat ik "de kracht van de Postbank niet helemaal aanvoel".

Vol goede moed ga ik door.
Nee, een "StartersScan" vind ik niet belangrijk, ik zoek geen bank die "uitblinkt door producten en diensten die onderscheidend zijn en er toe doen" en ben het oneens met de stelling dat "een goede bank hypotheekadviseurs heeft die bij u langs komen op de plek waar u dat wilt." Ik neem tenslotte liever een dag vrij om op het bankkantoor langs te gaan.

Postbank geeft aan "dat het moeilijk wordt omdat ik duidelijk een andere kijk op bankieren heb dan zij, maar dat ze het niet opgeven."

Ik blijf uiteraard wat open deuren dichthouden,
"Een voordeelhypotheek?", "Kleine ondernemers groot behandelen?" "Waar voor je geld?" Waarom in hemelsnaam?

Postbank concludeert heel scherp dat ik "waarschijnlijk bij een andere bank bankier" en ze vragen zich na stelling 9 dan ook af "of het nog zin heeft om door te gaan."

Natuurlijk, ik krijg de smaak net te pakken!

"Een bank moet de aankoop van een huis zo makkelijk en goedkoop mogelijk maken". Nee, natuurlijk niet, ben je gek. Doe mij maar zo moeilijk en duur mogelijk! "Een grote bank is betrouwbaar, heeft kennis van zaken en is niet duur." Waarom? Ik ga liever voor een onbetrouwbare bank met weinig kennis van zaken en dure service! Mijn salaris snel op m'n rekening?" Nee hoor, ik wacht liever een week!

En dan is het moment eindelijk daar. Postbank neemt afscheid van mij als (potentiële) klant?

?en dat is voor mij de kracht van de Postbank! Het lef tonen om niet te investeren in klanten zoals ik, maar mij netjes de deur wijzen. Wel jammer, ik had binnenkort graag de op stapel staande PostbankWinkel op de Coolsingel in Rotterdam bezocht.

Vergeet ik haast te zeggen dat ik het een leuke inhaker vind die alle voordelen van de Postbank op een aardige manier onder de aandacht brengt. En als je af en toe wel voor "eens" kiest dan worden ze ineens heel proactief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in