Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebranche verwacht stijging resultaat naar 10 pct

De reclamebranche verwacht voor 2006 een stijging van het resultaat voor belasting naar gemiddeld ruim 10 pct. In 2005 bedroeg het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Vea Thermometer Oktober 2006, waarin de Vereniging van communicatie-adviesbureaus haar leden ondervraagt over bedrijfseconomische ontwikkelingen en verwachtingen.
Adformatie meldt vandaag dat aan het begin van het laatste kwartaal van 2006 een stijging van het inkomen van de bureaus wordt verwacht met ruim 9 pct ten opzichte van 2005. De personeelskosten zullen stijgen met 8,7 pct. Een en ander mondt dus uit in een verwacht resultaat voor belastingen voor 2006 van circa 10 pct van het bureau-inkomen.
De verbetering van het resultaat is het sterkst bij de kleine bureaus (tot vijftien medewerkers), direct gevolgd door de middelgrote bureaus (vijftien tot veertig fte’s) en active marketingbureaus (dm/sp en online). De werkgelegenheid in de branche nam volgens de Vea in de periode oktober 2005 ‒ oktober 2006 toe met 5,3 pct. Daarnaast stonden er in oktober 2006 voor nog zo’n zelfde percentage vacatures uit.

related partner content for mobile comes here

Vea-directeur Frans Blanchard is tevreden met de verbetering van het resultaat bij de aangesloten bureaus. Hij wijst er gelijktijdig op dat van de weg naar het normresultaat nog eenderde is te gaan en dat er ook geïnvesteerd moet worden: ‘Internationaal geldt een bedrijfsresultaat van 15 à 20 pct van het bureau-inkomen als norm. Dat is zo’n 2,5 à 4 pct van het klantenbudget. Daarvan hebben we nu tweederde gerealiseerd en dus nog eenderde te gaan. Verder is de arbeidsmarkt krap en is het gevecht om talentvolle medewerkers heftiger dan ooit.’

De branche verwacht voor 2007 een verder aantrekkende markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in