Omzet thuiswinkels stijgt met 11 procent


De stijging is toe te schrijven aan de stijging van online consumentenbestedingen die met 24,8 procent naar ruim 1,33 miljard groeide. Bijna driekwart van de omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt (internet, catalogus, post) wordt inmiddels via internet gerealiseerd.
Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: ‘De cijfers over de eerste helft van 2006 tonen het toenemende vertrouwen van consumenten in het winkelen op internet. De totale thuiswinkelmarkt is sinds 2000 ruim verdubbeld en het eind van de groei is nog niet inzicht. Ten opzichte van de reguliere detailhandel heeft het thuiswinkelen opnieuw een grotere groei doorgemaakt.’
Met Sinterklaas en kerst in het vooruitzicht zorgt, verwacht Thuiswinkel.org een totale omzet van de thuiswinkelbranche voor dit jaar van 3,6 miljard euro. ‘Dat komt neer op een besteding via internet van zo’n € 3 miljard’, voorspelt Jongen.
Net als vorig jaar stijgt de omzet in de eerste helft van het jaar in de thuiswinkelbranche (11,4%) sneller dan die van de reguliere detailhandel (6,8%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid