Kerstomzet zal stijgen, maar kosten ook


Groeiend consumentenvertrouwen, dalende olieprijzen en de bonussen die aan het einde van het jaar zullen worden uitgedeeld zullen volgens het onderzoeksbureau bijdragen aan een verwachte groei van 3,3 procent in omzet. In 2005 was dat 1,9 procent.
Maar niet alles is rooskleurig. De retailers hebben in het laatste kwartaal van het jaar ook te maken met sterk stijgende kosten en harde concurrentie. Hogere lonen, energiekosten, logistieke kosten gecombineerd met een hogere productieprijs in China zorgt ervoor dat retailers een deel van hun kostenstijgingen doorberekenen in de eindprijs. Marge wordt kleiner. Verdict Research voorspelt dan ook dat voor het eerst in zes jaar de prijs in de Britse winkels met kerst dit jaar niet zal dalen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Producten
Elektronische apparaten zullen de grote winnaar zijn, mede vanwege de vele nieuwe betaalbare apparaten. Satellietnavigatiesystemen bijvoorbeeld, en flatpanel-televisies, het Nintendo Wii-systeem en de Xbox 360.De kledingsector heeft het iets moeilijker, mede vanwege het aanhoudende warme weer. Ook de wat formelere modetrend op dit moment werkt niet mee. Het is makkelijker iemand iets casuals cadeau te geven, dan iets formeels.
Onlinretailers kunnen een nieuwe recordomzet verwachten. Verwacht wordt dat online-aankopen in het laatste kwartaal met 35 procent zal stijgen en dat 4,5 procent van alle kerstcadeaus online zullen worden aangeschaft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid