Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstomzet zal stijgen, maar kosten ook

Verdict Research, onderdeel van Datamonitor Group voorspeelt dat deze kerst voor veel retailers in Groot-Brittannië een betere zal zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Groeiend consumentenvertrouwen, dalende olieprijzen en de bonussen die aan het einde van het jaar zullen worden uitgedeeld zullen volgens het onderzoeksbureau bijdragen aan een verwachte groei van 3,3 procent in omzet. In 2005 was dat 1,9 procent.

related partner content for mobile comes here

Maar niet alles is rooskleurig. De retailers hebben in het laatste kwartaal van het jaar ook te maken met sterk stijgende kosten en harde concurrentie. Hogere lonen, energiekosten, logistieke kosten gecombineerd met een hogere productieprijs in China zorgt ervoor dat retailers een deel van hun kostenstijgingen doorberekenen in de eindprijs. Marge wordt kleiner. Verdict Research voorspelt dan ook dat voor het eerst in zes jaar de prijs in de Britse winkels met kerst dit jaar niet zal dalen.

Producten
Elektronische apparaten zullen de grote winnaar zijn, mede vanwege de vele nieuwe betaalbare apparaten. Satellietnavigatiesystemen bijvoorbeeld, en flatpanel-televisies, het Nintendo Wii-systeem en de Xbox 360.De kledingsector heeft het iets moeilijker, mede vanwege het aanhoudende warme weer. Ook de wat formelere modetrend op dit moment werkt niet mee. Het is makkelijker iemand iets casuals cadeau te geven, dan iets formeels.

Onlinretailers kunnen een nieuwe recordomzet verwachten. Verwacht wordt dat online-aankopen in het laatste kwartaal met 35 procent zal stijgen en dat 4,5 procent van alle kerstcadeaus online zullen worden aangeschaft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in