Overslaan en naar de inhoud gaan

Cadeautjes!

Visa start vlak voor de feestdagen met een reclamecampagne om het dagelijks gebruik van de creditcard te promoten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

start vlak voor de feestdagen met een reclamecampagne om het dagelijks gebruik van de creditcard te promoten.

related partner content for mobile comes here

Uit eigen onderzoek blijkt namelijk dat decembercadeaus vooral worden afgerekend met de pinpas (64 procent) of contant (34 procent). Slechts 2 procent van de decembershoppers betaalt met een creditcard, en van dat percentage trekken mannen (66 procent) in december vaker de kaart dan vrouwen.

Reden voor Visa om een commercial te maken waarin gewone producten worden neergezet als een leuk cadeautje. Pay off 'Geniet van elke dag'.

In het filmpje pakt een vrouw een kopje koffie in het café uit als een cadeau, zie je een schoen in de etalage die is voorzien van een strik, en dat geldt ook voor de pizzadoos en de theater-voorstelling. Het was ?denk ik- te moeilijk om een internettransactie te visualiseren met een strik, wellicht dat Visa hier online nog een leuke twist aan weet te geven?

De creditcardmaatschappij liet nog meer onderzoeken.

Waar geniet de Nederlander nu het meeste van? Van sociale contacten, zo blijkt.
35,9 procent brengt het liefste tijd door met gezin/familie of vrienden. Pas daarna komen zaken waarvoor een financiële investering noodzakelijk is, zoals een weekend weg, diner in een restaurant en een avondje stappen.

Andere uitkomsten: 85 procent van de Nederlanders is dit jaar van plan om met de een cadeau te kopen. Kinderen krijgen het eerst, daarna de partner.

84 procent van de mannen en 97 procent van de vrouwen geeft minder dan ?100 euro uit aan de decembercadeaus. 89 procent van de mannen en 97 procent van de vrouwen denkt dat de partner minder dan ?100 euro uitgeeft aan zijn/haar cadeau.

Visa tekende de resultaten op uit de antwoorden van ruim 460 respondenten.
Nederlanders krijgen het liefst geen dure maar ook geen tweedehands cadeaus met de feestdagen.
Dit jaar staat de 'individuele wens' op nummer 1, gevolgd door 'een boek'.

Eén op de vijf Nederlanders tenslotte geeft de voorkeur aan een cadeau dat men nooit voor zichzelf zou kopen óf aan een zelfgemaakt cadeau.

Een meerderheid van de ondervraagden (61,6 procent) heeft overigens geen creditcard, zo kwam uit de resultaten naar voren. Van 39 procent die er wel een heeft, heeft 21 procent een Visacard, 18,5 procent een Mastercard, 1,7 procent betaalt met American Express.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in