Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis Wall Street Journal met Philips

Philips trekt de lijn van consumentvriendelijk adverteren c.q. sponsoren via bioscoop, tv en tijdschrift door naar internet: gratis toegang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips trekt de lijn van consumentvriendelijk adverteren c.q. sponsoren , tv en tijdschrift door naar internet: gratis toegang tot de Wall Street Journal Online dankzij Philips, na het nuttigen van een 'simplicity' reclame.

related partner content for mobile comes here

Het is het vervolg op de marketingstrategie van het 'afkopen van irritatie' van reclame. Philips koopt reclameruimte in de media, vult die niet op maar zegt tegen de kijker/lezer/bezoeker: wij kopen uw irritatie af.

Zo debuteerde Philips in oktober 2005 met dit model door het uitnemende actualiteitenprogramma '60 Minutes' van CBS te 'kopen'. Het programma bevatte zes in plaats van de gebruikelijke 12 minuten reclame. Philips - 'u weet wel, wij propageren simplicity' - gunde dit de kijkers.

Vervolgens probeerde Philips dit model te slijten bij Screenvision voor bioscoopreclame: Philips koopt reclametijd in filmtheaters en schenkt dit opzichtig aan het publiek zodat de film eerder kan beginnen. Het benepen Screenvision weigerde, want ze vreesde de toorn van andere adverteerders.

Philips had vervolgens meer succes met Time Inc. met vier tijdschrifttitels: bij opening van de bladen direct de inhoudsopgave voor lezers zonder niet eerst door een aantal advertentiepagina's te hoeven bladeren. Het omslag van de bladen bevatte een flap met uitleg over deze 'simplicity schenking' van Philips aan de lezers.

En nu dus, zo ook met de WSJ site gratis te bezoeken . Online mag het allemaal niet al te geavanceerd zijn wat Philips doet, maar met deze innovatie toont ze over de juiste marketingthermometer te beschikken. Toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in