Gratis Wall Street Journal met Philips
Philips trekt de lijn van consumentvriendelijk adverteren c.q. sponsoren via bioscoop, tv en tijdschrift door naar internet: gratis toegang tot de Wall Street Journal Online dankzij Philips, na het nuttigen van een 'simplicity' reclame.
Het is het vervolg op de marketingstrategie van het 'afkopen van irritatie' van reclame. Philips koopt reclameruimte in de media, vult die niet op maar zegt tegen de kijker/lezer/bezoeker: wij kopen uw irritatie af.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisZo debuteerde Philips in oktober 2005 met dit model door het uitnemende actualiteitenprogramma '60 Minutes' van CBS te 'kopen'. Het programma bevatte zes in plaats van de gebruikelijke 12 minuten reclame. Philips - 'u weet wel, wij propageren simplicity' - gunde dit de kijkers.
Vervolgens probeerde Philips dit model te slijten bij Screenvision voor bioscoopreclame: Philips koopt reclametijd in filmtheaters en schenkt dit opzichtig aan het publiek zodat de film eerder kan beginnen. Het benepen Screenvision weigerde, want ze vreesde de toorn van andere adverteerders.
Philips had vervolgens meer succes met Time Inc. met vier tijdschrifttitels: bij opening van de bladen direct de inhoudsopgave voor lezers zonder niet eerst door een aantal advertentiepagina's te hoeven bladeren. Het omslag van de bladen bevatte een flap met uitleg over deze 'simplicity schenking' van Philips aan de lezers.
En nu dus, zo ontdekte Michael van Os ook met de WSJ site gratis te bezoeken na Philips-reclame. Online mag het allemaal niet al te geavanceerd zijn wat Philips doet, maar met deze innovatie toont ze over de juiste marketingthermometer te beschikken. Toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid