Effectiever toezicht op geneesmiddelenreclame


Dit moet niet alleen leiden tot betere handhaving van de regels, maar moet ook zorgen dat de regelgeving voor geneesmiddelenreclame zich op heldere en praktisch toepasbare wijze kan blijven ontwikkelen en kan worden toegepast.
De IGZ heeft de wettelijke taak om toezicht te houden op naleving van de regels op het gebied van geneesmiddelenreclame. De CGR doet dit vanuit de zelfregulering. Vanaf 2002 hielden beide instanties vanuit hun eigen verantwoordelijkheid toezicht op de wijze waarop reclame wordt gemaakt voor geneesmiddelen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar de taakverdeling was niet altijd duidelijk, waardoor vragen rezen over de effectiviteit van het toezicht. De Tweede Kamer drong daarom aan op meer duidelijkheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid