Overslaan en naar de inhoud gaan

Effectiever toezicht op geneesmiddelenreclame

Het toezicht op geneesmiddelenreclame wordt effectiever en doelgerichter door afspraken die de Inspectie Gezondheidszorg (IGZ) en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit moet niet alleen leiden tot betere handhaving van de regels, maar moet ook zorgen dat de regelgeving voor geneesmiddelenreclame zich op heldere en praktisch toepasbare wijze kan blijven ontwikkelen en kan worden toegepast.

related partner content for mobile comes here

De IGZ heeft de wettelijke taak om toezicht te houden op naleving van de regels op het gebied van geneesmiddelenreclame. De CGR doet dit vanuit de zelfregulering. Vanaf 2002 hielden beide instanties vanuit hun eigen verantwoordelijkheid toezicht op de wijze waarop reclame wordt gemaakt voor geneesmiddelen.

Maar de taakverdeling was niet altijd duidelijk, waardoor vragen rezen over de effectiviteit van het toezicht. De Tweede Kamer drong daarom aan op meer duidelijkheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in