Overslaan en naar de inhoud gaan

Ask in Nederland

Maandag werd in Living Tomorrow in Amsterdam de Nederlandse versie van de zoekmachine Ask gepresenteerd. Het programma beloofde 'de ultieme…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag werd in in Amsterdam de Nederlandse versie van de zoekmachine Ask gepresenteerd. Het programma beloofde 'de ultieme masterclass van ', maar dat bleek een vrij korte presentatie zonder al te veel diepgang te zijn. Desalniettemin biedt de technologie van Ask wel degelijk een interessant alternatief voor Google.

related partner content for mobile comes here

De tegenhanger van Google's PageRank heet ExpertRank. ExpertRank zorgt voor zeer relevante zoekresultaten door binnen een 'community' vast te stellen wie naar wie linkt. Een community is een groep webpagina's van verschillende websites over hetzelfde onderwerp. Ask: "Als Google wil weten wie de beste voetballer van Nederland is vragen zij dit aan heel Nederland (alle links tellen mee).

Ask vraagt het aan trainers en sportjournalisten (alleen de meningen van experts tellen mee)." Door deze manier van werken kan Ask de gebruiker ook vragen stellen (narrow your search) als iemand een heel brede zoekvraag ('auto') invult waarbij niet meteen duidelijk is wat iemand zoekt: zoekt u autoverzekeringen, autoonderdelen, tweedehands auto's of een automonteur?

Het eerste doel van Ask is om door Nederlandse zoekers als serieus alternatief naast Google te worden gezien. Op die manier hoopt men de 2e zoekmachine van Nederland te worden. Bekijk Ask zelf op . Alle features zijn beschikbaar op , en een demo vind je op . Lees ook het verslag op de website van , Eduard de Wilde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in