Overslaan en naar de inhoud gaan

Visual search: Like.com

Deze week startte nieuwe zoekmachine Like.com met vergelijkend zoeken op basis van beelden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week startte nieuwe zoekmachine met vergelijkend zoeken op basis van beelden.

related partner content for mobile comes here

Dus als je op zoek bent naar een goedkope variant van de paarse Versace-laarzen van Madonna, kan dat heel gemakkelijk.

Je zoekt eerst het plaatje van Madonna met laarzen, klikt vervolgens op 'likeness search' en voila...je krijgt een lijst met winkels die iets dergelijks verkopen.

Like.com zoekt op dit moment alleen nog maar naar sieraden, horloges, handtassen en schoenen, en vergelijkt de items op vorm, kleur en textuur.

De zoekmachine telt nu zo'n 2 miljoen items, aangeboden door 200 retailers.

Maar binnenkort wordt de dienst losgelaten op .

Like.com is te vergelijken met zoekdiensten als Froogle, maar staat een stapje hoger op de evolu-tieladder. De dienst is ontwikkeld door twee jaar oude start-up .

Een van de oprichters, Burak Goturk, is gespecialiseerd op het gebied van computer vision technologie en heeft meer dan 20 patenten lopen op gezichtsherkenningsconcepten.

Riya.com ontvangt 10 procent commissie op ieder verkocht product. Daarnaast wordt het bedrijf betaald naar het aantal leads dat uit de zoekopdracht volgt. Een dollar per lead.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in