Overslaan en naar de inhoud gaan

Gekunstelde kuststad

Zo'n 1500 Hagenaars waren gisteren getuige van de lancering van het nieuwe citymarketing beeldmerk van Den Haag, ontworpen door fotograaf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo'n 1500 Hagenaars waren gisteren getuige van de lancering van het nieuwe van Den Haag, ontworpen door fotograaf en videoclipmaker Anton Corbijn.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe beeldmerk moet de herkenbaarheid van de stad in binnen- en buitenland vergroten. Het ontwerp van Corbijn verbeeldt "de trots en de verbondenheid van de Hagenaars en staat symbool voor een gastvrije stad aan zee, een stad waar gewerkt wordt aan een betere wereld, een culturele stad, een stad van Vrede en Recht."

Waarom in hemelsnaam gekozen voor een logo wat zo ver afstaat van de gemeentelijke identiteit, de vliegende ooievaar waar de stad al ruim 15 jaar haar gezicht aan ontleent? Het is nu alsof de stad zich letterlijk afzet tegen de eigen gemeentelijke organisatie, die als het goed is wel richting geeft aan de stadsmarketing! Ik zal me verre houden van mooi/lelijk uitspraken maar kan niet anders dan hogelijk verbaasd zijn over deze schizofrene stap van verantwoordelijk wethouder Frits Huffnagel. Gelukkig heeft mijn eigen stad Amsterdam het een stuk geïntegreerder aangepakt!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in