SNS Bank overschatte MSN platform
Op Nu.nl las ik het bericht dat de SNS Bank in januari gaat stoppen met het online betaalsysteem Bill. Met het betaalsysteem konden jongeren via MSN snel en gemakkelijk betalingen verrichten aan andere MSN'ers of webwinkels. Helaas zette de SNS Bank bij de introductie de e-mailadressen van alle klanten zichtbaar in de introductiemail, waardoor ze ook geen vlekkeloze start hadden.
Uiteindelijk zijn er 10.000 gebruikers van Bill geweest, waar de bank gehoopt had op het zesvoudige.
Volgens een woordvoerster is het mislukken van de dienst te wijten aan een overschatting van MSN als marketingplatform.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaLigt dit nu werkelijk aan de overschatting van MSN of speelt hier ook mee dat de combinatie van kleine betalingen & internet tot nog toe sowieso niet erg succesvol zijn geweest ? Denk bijvoorbeeld aan Wallie of iDeal ? En ook "offline" is de Chipknip geen daverend succes gebleken..
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid