Purpose Marketing / 18 APRIL 2011, 10:33:43 De Week van… Service Design (1) Deze week staat Molblog in het teken van Service Design. Wat is service design, hoe ver zijn we nu eigenlijk, wat betekent service design…
Reputatie & crisis / 19 MAART 2009, 15:32:52 Corporate logo redesign na de crisis... Via een bevriende bankier kreeg ik een grappig overzichtje toegestuurd van corporate logo's na de crisis...
Reputatie & crisis / 15 MAART 2009, 15:25:23 Typespotting 5: een nieuwe DIN aan het letterfirmament Linotype bracht afgelopen week een nieuwe interpretatie van de klassieke schreefloze normletter DIN 1451 op de markt: de DIN Next. En…
Data & Insights / 20 OKTOBER 2008, 21:30:00 Psyop doet 't weer Psyop, die fenomenale motion designers uit NYC flikken 't 'm weer: een filmpje zoals ik 't nog niet eerder zag! Dit maal voor Smith &…
Gedragsverandering / 22 JULI 2008, 16:21:44 Typespotting 4: online font finders Dit komt je vast wel bekend voor: je ziet een advertentie of een folder met een fraai lettertype en wilt weten hoe dat font heet. Maar hoe…
Media / 20 JUNI 2008, 15:43:00 Typespotting 3: De typografische synthesizer MeekFM is een fascinerende synthese van typografie en geluid, twee domeinen die mij altijd weer blijven boeien. Muzikant wordt…
Digital transformation / 4 MEI 2008, 22:11:00 Typespotting 2: Futura, Avenir, Proxima - what's next? Deze keer aandacht voor een klassiek lettertype uit de jaren 20 van de vorige eeuw dat zelfs #039;" title="'">de maan heeft…
Digital transformation / 18 APRIL 2008, 09:57:00 Al Gore's nieuwe logo Sinds begin april heeft 'de beweging van Al Gore' een nieuw logo dat centraal staat in een promotiecampagne die de opwarming van de aarde…
Programmatic / 5 FEBRUARI 2008, 22:19:00 Typespotting1: fijne 'rounded' alternatieven Vanaf nu op Molblog: typespotting. Minimaal eens per maand een bijzonder, fraai, opmerkelijk of gewoon erg prettig lettertype onder de…
Reputatie & crisis / 3 DECEMBER 2007, 15:58:00 Everything you always wanted to know about color... Kleurgebruik heeft forse invloed op de manier waarop een boodschap bij ons overkomt. Maar ben je je altijd bewust van deze werking van…