Overslaan en naar de inhoud gaan

Nu.nl en Vodafone testen contextual advertising

NU.nl en Vodafone starten een pilot met contextual informatie, ter gelegenheid van de introductie van Vodafone 360.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

en starten een pilot met contextual informatie, ter gelegenheid van de introductie van Vodafone 360.

related partner content for mobile comes here

Hoe werkt het: Op de NU.nl katernen Achterklap en Sport worden nieuwsitems over BN'ers en bekende sporters die actief zijn op social media, gekoppeld aan uitingen van Vodafone met daarin links naar de Twitter en Hyvespagina's van de betreffende personen.

Bij Vodafone 360 draait het om het bijhouden van je sociale contacten. De dienst verbindt je contactpersonen met hun social networkprofielen en status updates. Je kunt er dus voor kiezen om iemand te bellen, te mailen of te twitteren, en je ziet automatisch wat je vrienden online aan het doen zijn, op Facebook, of Hyves.

Een nieuw concept, dat echter lastig is uit te leggen in een normale commercial. Vodafone probeerde het wel, maar na het zien van dit filmpje weet volgens mij een gemiddelde consument nog steeds niet wat 360 nu eigenlijk inhoudt…

Om zoveel mogelijk mensen te laten zien wat je kunt doen met 360 is nu dus gekozen voor een samenwerking met NU.nl. Vodafone 360-info verschijnt in de vorm van een rode tickertape boven de foto van de beschreven celebity, zoals hier bij , en bij .

De bedenkers vinden de samenwerking ‘een goede balans tussen redactie en commercie’. Joris van Lierop, Uitgever NU.nl: ‘Online advertising draait om creatie en relevantie. De campagne die NU.nl met Vodafone neer gaat zetten scoort hoog op beide aspecten. De 360 propositie sluit aan bij de interesse van de bezoekers, geeft verdieping aan onderwerpen en brengt zeer functioneel de dienst van Vodafone naar voren. NU.nl wil met adverteerders zoeken naar manieren om de boodschap op een krachtige en relevante manier naar de bezoeker over te brengen. Ik denk dat de samenwerking met Vodafone daar een mooi resultaat van is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in