Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet dus!

In de steeds aanhoudende zoektocht door verschillende bedrijven naar nieuwe doelgroepen was ik toch wel met stomheid geslagen toen ik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de steeds aanhoudende zoektocht door verschillende bedrijven naar nieuwe doelgroepen was ik toch wel met stomheid geslagen toen ik recentelijk een reclamespotje van weldus.nl zag op televisie. Weldus.nl richt haar marketing activiteiten met een above-the-line campagne specifiek op klanten die een BKR registratie hebben. Met andere woorden, dit is de doelgroep die zich momenteel (of in het recente verleden) al diep in de schulden heeft gestoken en daardoor een registratie heeft bij het Bureau Krediet Registratie.

related partner content for mobile comes here

Ondanks deze registratie wordt deze doelgroep bij weldus.nl nu dus wel in de gelegenheid gesteld om zich, uiteraard tegen torenhoge rentes ? want zij blijven immers een risicovolle doelgroep vormen voor geldverstrekkers ? nog verder en dieper in de schulden te steken. Of je nu een schuld hebt van 10.000 of 70.000 euro, geld lenen kan hier dus altijd roept desgevraagd een woordvoerder trots. In mijn beleving een misdadige propositie, waartegen hard opgetreden dient te worden.

Hoe kan het zijn dat in een (over)gereguleerd land als Nederland blijkbaar grootschalige, massamediale marketing mag worden misbruik om bepaalde kwetsbare doelgroepen, moedwillig en bewust, de vernieling in te helpen door hun nog verder in de schulden te steken. Hoe kan het zijn dat mensen, die vaak al diep in de schulden zitten, worden verleid een nieuwe badkamer ? met bubbelbad ? aan te schaffen of een serre aan hun huis te laten bouwen.

In mijn beleving zouden, met name de massamediale reclamecampagnes waarmee grote groepen mensen worden geconfronteerd, strenger getoetst moeten worden om dergelijke vormen van misbruik tegen te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in