Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder vertrouwen in informatie autogegevens

Consumenten vinden de informatie over auto’s van autobedrijven en op sites nu in het algemeen onbetrouwbaarder dan in 2008.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Newcom Research & Consultancy in opdracht van AutoTrack.nl.

related partner content for mobile comes here

Consumenten wenden zich in het oriëntatieproces steeds vaker tot familie of vrienden voor relevante informatie. Ook koopt de consument nu een nieuwe auto op basis van zijn degelijkheid en bruikbaarheid in plaats van op bijvoorbeeld comfort zoals in 2008.
De consument is kritischer ten opzichte van de aankoop en sceptischer ten opzichte van de beschikbare informatie. In 2008 maakten 43 procent van de consumenten zich zorgen over de kwaliteit van de informatie, in 2013 is dat 54 procent.

Waar de ondervraagden voorheen bij nieuwe auto’s de voorkeur gaven aan comfort, grootte en veiligheid, is nu bouwjaar, verbruik en model belangrijker.

Ondanks dat het vertrouwen in (online) informatie is afgenomen, raadpleegt 68 procent internet. Het gevolg van het huidige gebrek aan vertrouwen in online informatie, zorgt er voor dat de consument niet loyaal is aan één platform. Hij raadpleegt veel verschillende online bronnen, laat zich informeren door zijn eigen autobedrijf en koerst vooral op het advies van zijn vrienden en kennissen voordat hij een keuze maakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in