Minder vertrouwen in informatie autogegevens
Dat blijkt uit onderzoek van Newcom Research & Consultancy in opdracht van AutoTrack.nl.
Consumenten wenden zich in het oriëntatieproces steeds vaker tot familie of vrienden voor relevante informatie. Ook koopt de consument nu een nieuwe auto op basis van zijn degelijkheid en bruikbaarheid in plaats van op bijvoorbeeld comfort zoals in 2008.
De consument is kritischer ten opzichte van de aankoop en sceptischer ten opzichte van de beschikbare informatie. In 2008 maakten 43 procent van de consumenten zich zorgen over de kwaliteit van de informatie, in 2013 is dat 54 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWaar de ondervraagden voorheen bij nieuwe auto’s de voorkeur gaven aan comfort, grootte en veiligheid, is nu bouwjaar, verbruik en model belangrijker.
Ondanks dat het vertrouwen in (online) informatie is afgenomen, raadpleegt 68 procent internet. Het gevolg van het huidige gebrek aan vertrouwen in online informatie, zorgt er voor dat de consument niet loyaal is aan één platform. Hij raadpleegt veel verschillende online bronnen, laat zich informeren door zijn eigen autobedrijf en koerst vooral op het advies van zijn vrienden en kennissen voordat hij een keuze maakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid