Overslaan en naar de inhoud gaan

Nominaties Marketeer of the Year bekend

Voor de Marketeer of the Year 2013 Award komen dit jaar drie genomineerden in aanmerking.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury koos uit een longlist van 10 de volgende marketeers:

related partner content for mobile comes here

Robert Bohemen, CMO De Bijenkorf. Bohemen begon zes jaar geleden als marketingdirecteur bij De Bijenkorf, en heeft bij het warenhuis -tegen de stroom in- de stap naar digitaal gemaakt. In Bohemen’s visie draait het allemaal om de klant en om omnichannel.

Nico Rijkhoff, director brand bij Ziggo. Rijkhoff bouwde vanaf 2008 het Ziggo-merk op van regiospeler naar standaard in de Nederlandse markt. Van kabelaanbieder naar aanbieder van entertainment en beleving. Met Ziggo Dome als meest in het oog springende bewijs voor de nieuwe positie.

Roel Welsing, hoofd marketing Triodos Bank. Heeft marketing bij deze bank from scratch opgebouwd, zijn budget is bescheiden ten opzichte van de concurrent. Toch weet hij de Nederlandse consument een stuk beter aan te spreken. Vanaf 2012 staat er een gebalanceerd merk, een echte bank, zonder de missie van het eerste uur uit het oog te verliezen.

De longlist bestond daarnaast uit de volgende namen: Jos van Haastrecht (DSM), Geert Mol (Samsung Mobile), Joost Romeijn (Sundio Group), Anouk Beeren (Deli XL), Marieke van Gerner (Dura Vermeer), Eveline Aendekerk (Dance4Life) en Olacy Gulsen (Supertrash).

De jury buigt zich de komende tijd over de cases van de drie kandidaten, waarbij drie criteria leidend zijn: is er sprake van marketingsucces, zijn er innovaties in marketing én is de marketingkracht bovengemiddeld? Met andere woorden: kan deze marketeer marketing zijn rechtmatige plek in de directiekamer geven?

De jury bestaat uit de winnaars van voorgaande edities: Oscar Diele (spil games), Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Ton van Eijk (Wehkamp), René Repko (ex-Hema), Robert de Groot (ex-Citroën, nu Plan Nederland), René Frijters (ex-Alex, nu Bank van Morgen), Jan Willem Sieburgh (ex-Rijksmuseum) en vertegenwoordigers van de organisatoren: Hans Molenaar (PIM, Beeckestijn Business School), Aliette van der Wal-Van Dijk (Philips, ex-bestuurslid van het Nima), Michel Schilders (USG Capacity) en Elsbeth Eilander (Tijdschrift voor Marketing).

29 mei aanstaande, tijdens het Marketeer of the Year-event, presenteren de drie genomineerden in het Coolbrands House in Amsterdam hun case, en wordt de winnaar bekend gemaakt. Voor het eerst mag ook het publiek samen met de jury mee bepalen wie de uiteindelijke winnaar wordt.

Het programma van Marketeer of the Year start om 17.00 uur en zal aangevuld worden met een internationale topspreker, die begin april bekend wordt gemaakt. Het evenement zal in het teken staan van marketing leadership.

De top van marketing Nederland is bij dit event aanwezig. Er zijn ook losse kaarten verkrijgbaar vanaf 175 euro. Kaartverkoop start vanaf de eerste week van april, maar u kunt nu al contact opnemen met events@adformatiegroep.nl.

Marketeer of the Year wordt georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing in samenwerking met PIM, Platform voor Innovatieve Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in