Heineken introduceert Star Bottle


De geheel groene 30cl retourfles is voorzien van een opvallende reliëfbedrukking, een doorzichtig plastic etiket en een zilverkleurige kroonkurk.
Behalve dat Star Bottle een wat moderner, strakker uiterlijk heeft, is deze ook duurzamer. De fles is 6% lichter dan de bruine voorganger en het doorzichtige plastic etiket wordt geschikt gemaakt voor hergebruik.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Heineken groen bestaat al sinds 1943, toen de eerste groene fles naar de Verenigde Staten werd verscheept. De vergroening van het Heineken merk in Nederland is ongeveer twintig jaar geleden ingezet. In 1992 hebben nam Heineken afscheid van de rode kroonkurk, in 1998 van de gele kratten en in 2000 zijn ook de Heineken lichtbakken in de horeca groen geworden. “Met de introductie van de Star Bottle is de vergroening van het Heineken merk in Nederland voltooid”, concludeert Ralph Rijks, marketing manager Heineken in Nederland. “Vanaf deze maand stromen meer dan 100 miljoen nieuwe Star Bottles de supermarkt in, en kan heel Nederland zelf onze mooie nieuwe fles bewonderen en natuurlijk proberen.”
De introductie van de Star Bottle wordt begeleid door een grote marketing campagne bestaande uit tv, outdoor, print, online en social media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid