Overslaan en naar de inhoud gaan

Slowridersleed

Niet communicatie, maar 'ferme middelen' zijn nodig volgens verkeerswethouder Wiebes: "Hogere boetes, grotere pakkans, met nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet communicatie, maar 'ferme middelen' zijn nodig volgens verkeerswethouder Wiebes: "Hogere boetes, grotere pakkans, met nieuwe technieken bekeuren op kenteken in plaats van op berijder. " Dat is een heel andere toon, dan die werd gekozen voor de campagne: met positieve en gezellige stickers, waarin scooterrijders werden 'verleid' om 'relaxed, lees langzamer te gaan rijden.
Relaxed rijden is voor de één echter wat anders dan voor de ander. Te hard rijden is een gewoonte. Ruim 80% van de scooters rijdt nog steeds te hard.

related partner content for mobile comes here

Naast een printcampagne werden de social media ook ingezet. Een en een . 363 Likes op de Facebookpagina, en 162 volgers op Twitter, ook niet een echt goed voorbeeld van community building. De Facebookpagina blijkt met name mensen te trekken die zich storen aan asociaal rijdende scooteraars.

Wat ik me af vraag is in hoeverre deze campagne 'evidence based' is opgezet: is er enig onderzoek gedaan naar de populatie en de problematiek? Is de ontwikkelde campagne gepretest en zijn er meetbare campagnedoelstellingen geformuleerd?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in