Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft naar Dentsu Aegis en IPG

Microsoft stalt zijn miljardenaccounts advertising en media bij Interpublic Group (advertising) en Dentsu Aegis (media)
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dentsu Aegis doet media planning, media buying en search advertising. Dochter Carat werkte al voor Nokia, dat vorig jaar door Microsoft werd overgenomen. Dat zou Dentsu Aegis een plek op de shortlist hebben opgeleverd, melden bronnen. Bij IPG gaan verschillende bureaus op het advertising account werken, waaronder McCannWorldgroup.

Chief marketing officer Chris Capossela verwacht dat beide netwerken Microsoft &;zowel strategisch als effectief verder kunnen helpen in een snel veranderende markt&;.

related partner content for mobile comes here

Microsoft kondigde in januari een aan. De stap komt zes maanden nadat Mark Penn en Tami Reller de leiding kregen over de nieuwe gecentraliseerde marketinggroep. Ondertussen wordt er gezocht naar een opvolger van ceo Steve Ballmer.

De meest waarschijnlijke spelers zouden aanvankelijk WPP en Publicis Groupe zijn, die beiden al het grootste deel van de Microsoft accounts in handen hebben. Maar Microsoft heeft dus gekozen voor twee andere netwerken.

Publicis was actief voor de techgigant met MediaVest group en Razorfish, WPP&;s Wunderman en Y&R hebben ook een deel van de Microsoft-business in handen. Daarnaast was UM ook het mediabureau van Microsoft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in