Overslaan en naar de inhoud gaan

Google en Facebook de toekomst van Mobile Advertising?

Facebook nam Whatsapp over en iedereen schokKomen er nu van die irritante banners in mijn Whatsapp app?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Is dit nu het einde van ongestoord gratis berichten sturen naar elkaar? Voor niets komt de zon op. Eind van deze maand zal Facebook haar eigenEen netwerk van apps en mobile sites waar Facebook adverteerders gebruik van kunnen maken. Heel erg interessant voor ons als marketeers.

related partner content for mobile comes here

Terwijl bijna 70% van Nederland dagelijks hun smartphone en tablet gebruikt, borrelt de strijd tussen adplatformen onder de grond. Als adverteerder wil je adverteren daar waar jouw doelgroep zich bevindt. Google is veruit de sterkte op het gebied van search advertising en Facebook loopt eigenlijk voorop in de race voor social advertising. Bij social advertising heb je als adverteerder het voordeel dat je als ‘vriend’ binnen de tijdslijn van je doelgroep komt. Je bent niet meer afhankelijk van ‘search’ (pull), maar je pusht jezelf naar je doelgroep. En gezien de , is dit een effectieve manier van inkomsten die zij graag doorzetten naar apps als Instagram en Whatsapp. Hiermee heeft Facebook een geweldig bereik.

Google heeft ook een gezet richting mobile advertising door afgelopen jaar adverteerders te verplichten om hun advertenties te tonen op all devices (desktop, tablet en smartphone). Het aantal klikken door gebruikers is hierdoor weer toegenomen, alleen niet de kosten per klik doordat de concurrentie op mobile nog lager is dan desktop. Daarnaast maakt Google grote stappen met Android, de Google Play store staat nu vol met muziek, films en games die getarget worden op basis van wat je in je Google Mail beschrijft (zelf ondervonden). Op het gebied van apps en local search zie je dat de Google Maps app ‘Ontdek in de buurt’ heeft toegevoegd om de gebruikers onderweg ook richting advertising content te pushen. Het ziet er nog fraai uit ook. Meer native, minder ouderwetse banners.

Wat kunnen we dan gaan verwachten de aankomende twee jaar? In hoeverre blijft het concept van het vertrouwde web-advertising staan in de nieuwe mobile wereld.  laten zien dat apps veel populairder zijn dan mobile web en Facebook doet er slim aan om een cross app ad-platform te lanceren om deze doelgroep te bereiken met zeer zeer nauwkeurige data: een mix van demografische gegevens, gedragsgegevens binnen apps (veel terugkerend en specifiek gedrag) en een nieuwe wereld van native advertising. Laten wij ons maar druk maken over dat we relevante apps maken voor onze klanten en dat we web/appshop hebben die goed werken op smartphone en tablets.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in