Overslaan en naar de inhoud gaan

Klarna laat retailers en influencers samen meer omzet behalen

Het nieuwe Creator Platform van Klarna moet zowel retailers als influencers nieuwe voordelen bieden.
Klarna creators
Zo ziet de Klarna-app er voor creators uit
© Afbeelding: Klarna
Klarna creators
Zo ziet de Klarna-app er voor creators uit
© Afbeelding: Klarna

Betaaldienst Klarna lanceert een Creator Platform dat influencers en retailers met elkaar moet verbinden. Volgens Klarna kan zijn nieuwe platform de omzet van beide partijen verhogen omdat samenwerkingen nauwkeuriger, want in real time, te volgen zijn. Het Creator Platform startte in oktober in de Verenigde Staten en is per direct te gebruiken in alle 45 landen waar Klarna actief is, inclusief Nederland.

related partner content for mobile comes here

Voordelen voor influencers

Met het Creator Platform wil Klarna het makkelijker maken om influencers en webwinkels aan elkaar te koppelen. Te beginnen met het eerste contact, gevolgd door een concrete samenwerking en het analyseren van de resultaten en opvolgen van verkopen en facturen. Volgens de betaaldienst hebben influencers wel eens moeite om de juiste webwinkel te vinden voor een samenwerking, en zijn veel samenwerkingen op eenmalige basis. 

Het nieuwe platform belooft daar een einde aan te maken, onder andere door een groot scala partijen. Klarna rept over ruim 450 duizend aangesloten webwinkels en ruim 500 duizend influencers. Via het platform kunnen influencers contact leggen met webwinkels en zo geselecteerde producten aanprijzen op hun kanalen - en daar affiliate-omzet uit halen. Ze krijgen ook toegang tot merkcampagnes en (inter)nationale activaties, belooft Klarna. Volgens de betaaldienst zijn influencers zo minder tijd kwijt aan 'administratie rompslomp'.

Het Creator Platform biedt ook privégesprekken aan tussen influencers en webwinkels en stuurt influencers maandelijks een factuur.

Doelgroepen activeren

Webwinkels op hun beurt zouden voordeel uit het Creator Platform halen omdat ze makkelijker de juiste influencer(s) kunnen vastleggen. En zo - als het goed is - de juiste doelgroepen beter kunnen activeren. Klarna's nieuwe platform geeft retailers ook inzicht in hoe de productaanprijzingen van influencers het doen, zowel qua kliks als verkopen. De real time statistieken gaan onder andere per influencer, kanaal en product. Webwinkels bepalen zelf de commissie per influencer. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in