Overslaan en naar de inhoud gaan

Het zijn gekke tijden: Sint, de kerstman én oranje in onconventionele Bavaria-musical

In de Bavaria-campagne ‘Hele gekke tijden, de musical’ praten Sint en de kerstman over de misstanden en dilemma’s rond het WK Voetbal.
Bavaria Hele gekke tijden
Bavaria Hele gekke tijden

Bavaria heeft zijn WK-campagne ‘Hele gekke tijden, de musical’ gelanceerd. De campagne bestaat uit een opgenomen toneelstukje/musical waarin acteurs Leo Alkemade en de Bart de Rijk de rollen van Sinterklaas en de kerstman vertolken. Ze praten, al bier drinkend, over of ze het WK gaan kijken of niet.

related partner content for mobile comes here

Het zal voor het eerst zijn dat een merk speelt met drie grote inhaakmomenten tegelijk: het WK Voetbal, sinterklaas en kerst, met recht ‘gekke tijden’.

De vorm is zeker ook anders, gek en onconventioneel: een video van ruim 3,5 minuut met een lange dialoog en een lied, inclusief gelach en applaus van een publiek dat niet in beeld is. Naast eerdergenoemde acteurs spelen ook Willy en René van de Kerkhof een rolletje: ze zingen - met autotune – een paar zinnen mee.

Bavaria waagt met de campagne een poging de misstanden in Qatar aan te kaarten en heeft besloten geen WK-premium op de markt te brengen dit keer. ‘Oranje kijken spreekt niet voor zich en het toernooi voelt dubbel’, zo staat in het persbericht. ‘De feestdagen en grote toernooien van Oranje zorgen normaal gesproken voor verbinding en dat is dit jaar anders.’

Marketing manager Florent Renders van Swinkels Family Brewer zegt een duidelijk statement te willen maken dat Bavaria de misstanden rondom het toernooi in Qatar ten zeerste afkeurt. ‘Een voetbaltoernooi van Oranje is voor ons normaal gesproken hét moment om ludiek in te haken met een oranje premium op de winkelvloer, maar dit jaar vinden we dat ongepast. We staan achter Oranje, maar we doen niet alsof er niks aan de hand is. Dit jaar gebruiken we onze stem om juist een kritische boodschap te laten horen, op een manier die bij ons past. We benoemen de twijfel die bij menig Oranjefan heerst en leggen de nadruk op de verbroedering van mensen en het samenkomen, ongeacht of je voetbal kijkt of niet.’

De musical wordt voornamelijk online uitgerold. De video wordt verspreid via social media, display bannering en digital out of home. In een latere fase wordt een versie verspreid waarin alleen de song te zien is.

Bekijk ‘Hele gekke tijden, de musical’ hier:

Credits
Bureau: Fama Volat
Productie: This Is Us
Audio: Amp.Amsterdam en Pim Bleeker
Media: Zigt
Klant: Dennis vd Sande en Florent Renders

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in