Overslaan en naar de inhoud gaan

Lovende reacties op ontroerende kerstcommercial van John Lewis

Warenhuis opent campagneseizoen voor feestdagen met 'The Beginner', een verhaal over skateboarden en pleegzorg.
Still uit de kerscommercial van Lewis
Still uit de kerscommercial van Lewis

John Lewis heeft zijn jaarlijkse kerstcommercial gepresenteerd, waarmee volgens traditie het kerstcampagneseizoen bij de Britten is geopend.

related partner content for mobile comes here

Het warenhuis heeft dit jaar voor een stijlbreuk gekozen. Waar normaal gesproken starpower, schattige harige dieren en suikerzoete storytelling de hoofdmoot vormen, is er dit jaar gekozen voor eenvoud, hoewel niet minder ontroerend. De reacties in de Britse pers zijn laaiend enthousiast.

Vanaf de openingsscène volgen we een man van middelbare leeftijd die vallend en opstaand het skateboarden onder de knie probeert te krijgen. Tot de laatste scène van de commercial is de vraag waarom hij zich zo pijnigt.

Tot er op de deur wordt geklopt en zijn pleegdochter wordt gebracht, met skateboard in haar hand.

De commercial, met de naam 'The Beginner', volgt op de lancering van het programma 'Building Happier Futures' van het John Lewis Partnership. Het wil daarmee kinderen in de pleegzorg helpen naar een betere toekomst.  Er zijn naar schatting zo’n 100 duizend Britse kinderen die kerst dit jaar in de pleegzorg doorbrengen.

De commercial bevat geen productplacement, behalve twee korte glimpen van het Lewis Bear-speelgoed van de retailer. Klanten kunnen de beer kopen, een Lewis Bear-pyjama en een skateboard. Een kwart van de winst gaat naar de twee aangesloten goede doelen Action for Children en Who Cares? Schotland. 

De commercial is gemaakt door bureau Adam&eveDDB. De muziek is van de Amerikaanse artiest Mike Geier, met zijn cover van All the Small Things van Blink 182.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in